Espai que integra el barri de Ca n'Ametller FOTO: Ajuntament

Urbanisme

La cobertura de les vies de la Renfe a Ca n'Ametller costarà uns 55 milions d'euros

La cobertura de les vies és imprescindible per desenvolupar el futur barri de Ca n'Ametller, que tindrà 4.000 habitatges

L'Ajuntament de Sant Cugat iniciarà els tràmits urbanístics per la construcció del nou barri de Ca n'Ametller en el ple municipal d'aquest 19 de desembre, després de deixar-ho sobre la taula en el ple de novembre. El nou barrique ocuparà 60 hectàrees entre Can Fontanals, Can Cabassa i Can Mates Oest i tindrà uns 4.000 habitatges. Es tracta d'un procés llarg i les primeres construccions es poden començar a aixecar entre 2024 i 2025.

Més info: Ajornat l'inici dels primers tràmits del futur barri de Ca n'Ametller

Un dels esculls que s'ha de resoldre és la cobertura de la via de la Renfe al pas per aquest àmbit. Si no es cobreix, el marge de protecció que s'ha de deixar impedeix la construcció de cap edifici o equipament. Per això, el govern santcugatenc va engegar converses amb el govern espanyol i Adif, que ja tenen els primers fruits.

Una delegació encapçalada per l'alcaldessa de Sant Cugat, Mireia Ingla, va trobar-se amb el director general d'Infraestructures del govern espanyol. "Són els primer passos per definir el full de ruta per aconseguir la cobertura", ha explicat el tinent d'alcaldia de Desenvolupament Urbà, Francesec Duch. El següent pas és que l'agència pública Barcelona Regional redacti el projecte de cobertura.

Entre 55 i 59 milions d'euros 

La voluntat és que es constitueixi un consorci amb diferents administracions com l'Ajuntament de Sant Cugat i la Generalitat perquè es lideri aquesta actuació. Segons els primers càlculs, el cost de la cobertura se situaria entre els 55 i els 59 milions d'euros. Uns diners que hauran d'assumir els promotors privats i públics que desenvolupin urbanísticament el barri. Tot i això, Francesc Duch ha anticipat que l'administració haurà d'avançar bona part dels diners.

La voluntat és que el cobriment de les vies pugui començar entre 2024 i 2025 i, paral·lelament, es puguin començar aixecar les primeres edificacions. "No es construiran tots els edificis d'un dia per l'altre, serà progressiu", ha apuntat Duch. 

El Ple Municipal haurà d'aprovar un primer tràmit previ a la modificació urbanística per desenvolupar el barri. Així, és un primer pas: "És una fase molt inicial, ja es parlarà de com seran els carrers o quines alçades tindran els edificis". La modificació més detallada podria estar aprovada definitivament el 2024, moment en què podrien començar les obres. 

Els intercanviadors entre Renfe i FGC

El punt neuràlgic del futur barri de Ca n'Ametller serà la nova estació que es construirà i que serà l'intercanviador entre les parades de la Renfe (Rubí) i FGC (Hospital General). El Govern espanyol ha inclòs als Pressupostos Generals de l'Estat del 2023 els diners necessaris (20 milions) per fer aquest intercanviador i, també, el de Coll Favà i Volpelleres. 

Més info: Pas endavant pels intercanviadors entre FGC i Renfe a Sant Cugat

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.