Opinió

La revolució pedagògica arriba a les llars d'infants

Cada escola que visito tenen una manera de fer, tenen clar el seu objectiu, però algunes encara no com arribar-hi

Estem immersos en una revolució pedagògica molt interessant, les escoles grans i petites, públiques, concertades i privades, d'arreu de Catalunya, estan revolucionades, tenen ganes d'aprendre, d'educar d'una manera nova.

Pels que ens dediquem a l'educació des de diferents vessants, com a mestres de nens i de mestres ho estem vivint amb una intensitat terrible, cada escola que visito tenen una manera de fer, tenen clar el seu objectiu, però algunes encara no com arribar-hi.

Des de les formacions a mestres intento crear debat a les llars que visito, amb la intenció de què a través de les teories de Montessori, Emmi Pikler, Waldorf, Reggio Emilia... L'equip de mestres debati i arribi a posar-se d'acord en un nou objectiu pedagògic i en el camí per assolir-lo.

Cada llar té una realitat diferent, diferent ràtio, alumne/mestre, diferent entorn, rural, urbà, diferent nivell sociocultural... En definitiva diferent manera de pensar i de fer escola.

I quins són aquests grans canvis? Principalment un, deixar als nens i nenes tornar a ser una mica més protagonistes del seu aprenentatge, crear mestres que guiïn i no que els imposin: que, com i quan han d'aprendre els seus alumnes.

No és fàcil aquest canvi, exigeix per una banda conèixer molt bé al meu grup classe, quin és el seu nivell, quin és el seu ritme de treball i els seus interessos i amb tota aquesta informació, crear jocs, tallers, activitats que s'adaptin a ells.

No voldria acabar aquest article sense agrair la càlida acollida que em trobo setmana a setmana a les escoles on dono formacions. Tenim un gran equip de mestres.