David González: “Tenim els mateixos usuaris únics que Facebook cada mes”

El director general d'Anuntis, amb seu a Sant Cugat, parla del creixement del 12% de l'empresa tot i la crisi, i de l'augment de la seva presència en mercats emergents com el Brasil

David González va fundar Anuntis amb alguns membres de la seva família, l’any 1983. Va començar en el sector amb la revistà Primeramà i va continuar apostant definitivament per Internet fins que l’any 2008 va abandonar del tot les publicacions de paper. Els portals d’Anuntis tenen més de 15 milions de visites al mes.

Com s’explica aquest bon ritme de l’empresa?
S’explica perquè ens vam preparar. Teníem més de 200 publicacions i l’any 2008 en vam tancar unes quantes. Vam fer un inversió de 12 milions d’euros i tenim més de 300 venedors d’anuncis a tot Espanya. Reinvertir, continuar venent i mantenir-nos líders són els perquès. I mentre creixem creem feina.

Van vendre Infojobs Espanya però ara aposten per fer-lo créixer al Brasil.
Ara mateix ja és líder en visites en aquest país. Aquí encara tenim Laboris i és un moment on els portals per buscar feina són més necessaris que mai.

Com va començar Anuntis?
Vam començar en una porteria a l’Eixample i vam llançar una publicació d’anuncis sense saber-ne gaire. No va ser fàcil i fins arribar al punt d’equilibri van passar anys. Després de fusionar-nos amb un altre grup similar de Madrid, vam arribar a tenir 200 publicacions. L’any 2000 vam veure que la inversió a Internet havia de ser una prioritat absoluta. En aquell moment ho vèiem com una cosa que ens podia treure part del negoci i no com el que acabaria destruint-lo (com va succeir).

I vau abandonar el paper del tot!
Sí, ja fa 4 anys que només treballem a Internet. Va costar i no tothom ho va veure tan clar. El temps ens ha donat la raó perquè tothom va recular i nosaltres hem tirat endavant. En aquella època ja teníem els portals líders en el sector immobiliari (Fotocasa), els del Motor (Coches.net) i els dels classificats (Segunda Mano) i tot plegat fa que tinguem els mateixos usuaris únics que Facebook a Espanya o tres vegades els de Twitter. 15 milions d’usuaris únics vol dir que un de cada dos espanyols es connecta com a mínim un cop al mes en un dels nostres portals.

El paper morirà a tots els nivells?
Internet és un mitjà més eficient perquè té menys cost i arriba a més gent. I amb això es diu tot. Els meus fills grans tenen 17 i 15 anys. Tenen una manera de llegir i informar-se diferent a la que tenim tu i jo. Qui no entengui aquest canvi quedarà fora del mercat. Aquests joves no compren diaris i que tanquin els diaris impresos no vol dir que tanqui el mitjà de comunicació.

Llavors per què la publicitat és més cara encara al paper que a Internet?
Perquè és el que aguanta el paper. Als últims 5 anys els diaris de paper han perdut un 50% de les vendes i això ha passat aquí i també als Estats Units. I la tele també baixa. L’únic canal que puja és Internet. Aquest 2012 per primer cop Internet superarà la televisió com a receptor principal de publicitat quant a inversió.

Un estudi els designava com una de les millors empreses per treballar. Què els fa atractius des del punt de vista de l’empleat?
La preocupació per saber què s’ha de fer perquè la gent estigui còmoda treballant. Tenim altres avantatges com donar festa el dia de l’aniversari, descomptes al gimnàs, en comprar ulleres... Jo em reuneixo amb les 600 persones que treballen aquí i intentem que l’any que ve estiguin millor que aquest.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem