Un grup d'usuaris d'Eurofitness es queixa dels desperfectes i la brutícia del gimnàs

Des del club indiquen que la pandèmia 'ha perjudicat molt el sector' i es comprometen 'a comprar més material i a reorganitzar l'espai' amb l'objectiu de donar resposta a les queixes

Alguns dels usuaris d'Eurofitness estan en peu de guerra amb la direcció de l'equipament esportiu, que gestiona les instal·lacions des del 2004 i amb una concessió de 30 anys que inclou el gimnàs, la piscina coberta i els pavellons 1 i 2 de la ZEM Rambla del Celler. Entre les principals queixes dels usuaris destaca l'augment de la quota, tot i les reiterades avaries de les màquines i la falta d'higiene dels vestidors i les dutxes.

Brutícia acumulada en un dels vestidors del gimnàs d'Eurofitness. FOTO: Cedida

Brutícia acumulada en un dels vestidors del gimnàs d'Eurofitness. FOTO: Cedida


És per això que alguns usuaris estan treballant per crear una comissió per tractar els problemes existents amb la direcció del centre. "Hi ha màquines que no funcionen correctament, que no es reparen o tarden en fer-ho" explicava Luis Miguel Robles, un dels portaveus del grup d'usuaris. A més, entre els usuaris assenyalen que la direcció està augmentant la quota "quan existeixen quantitat de problemes sense solucionar" i indiquen que hi ha "accessoris de màquines espatllats, que som els mateixos usuaris el que hem d'avisar del mal estat".

Un altre dels aspectes amb els quals els usuaris es mostren crítics ha estat la falta d'higiene de dutxes i vestidors i de la sauna i el jacuzzi. D'altra banda, un usuari de les instal·lacions compartia per les xarxes socials un vídeo en el qual es veia una rata en un dels lavabos de l'equipament esportiu.

 


La falta de personal o les seves funcions també són alguns dels punts pels quals alguns dels usuaris mostren el seu malestar: "Falta un monitor fix en la sala del gimnàs i unes normes de regulació. A més, la ràtio de màquina per persona és baix per l'actual aforament existent i no hi ha control de les màquines que estan ocupades indefinidament ni sobre l'edat de les persones que fan peses".

Eurofitness confirma canvis i millores

Per la seva banda, el director general de clubs d'Eurofitness, Josep Viladot, explica la delicada situació que està vivint el sector dels clubs esportius: "El nostre sector va ser un dels més perjudicats durant la pandèmia: 150 dies de tancament, pèrdua de quasi el 50% dels abonats i dels ingressos i necessitat de modificar la nostra oferta per donar compliment a les mesures d'higiene, de seguretat i de distància social. Aquest 2022 hem pogut consolidar una clara tendència de recuperació, però hem hagut de suportar l'escalada de preus dels subministraments de més del 200%. Un centre esportiu municipal és un espai molt exigent amb relació a consums energètics perquè tenim piscina i pavellons. Tot i les pèrdues, estem un esforç per anar tornant a la normalitat".

Algunes de les màquines del gimnàs estan danyades o tenen desperfectes. FOTO: Cedida

Algunes de les màquines del gimnàs estan danyades o tenen desperfectes. FOTO: Cedida


Viladot ha explicat a més que es van reunir amb els representats que lideren aquestes queixes i assenyala que van assumir un seguit de compromisos: "Ens vam comprometre a fer una compra de material, a reorganitzar l'espai de la sala de Fitness i a intentar recuperar alguna de les classes que ens van demanar. A més, volem millorar la supervisió de la sala en hores puntes i ens tornarem a reunir en 3 mesos confiant que hagin pogut notar canvis importants i tinguem la seva confiança renovada".

Finalment, el regidor d'Esports de l'Ajuntament, Francesc Carol (ERC), va explicar en el darrer ple municipal que s'ha iniciat un procés de desratització i va indicar que l'Eurofitness ha canviat la seva empresa de neteja amb l'objectiu d'aconseguir "una millora considerable".

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem