Robledo: “Farem oposició constructiva però no renunciarem als nostres drets”

La Unió Ciclista Sant Cugat explica en una roda de premsa els motius de la seva decisió de no col·laborar més amb l'Ajuntament ni d'organitzar cap altra activitat

La junta de la Unió Ciclista Sant Cugat ha explicat aquest dijous al vespre, en una roda de premsa, els motius que han portat a l'entitat a suspendre la Marxa Ciclista Transcollserola de carretera i de trencar relacions amb l'Ajuntament de Sant Cugat. Una és conseqüència de l'altre: “el suport de l'alcaldia i de la regidoria d'Esports a la Unió Ciclista és nul”, ha començat el president de l'entitat esportiva, Rafa Robledo. “No ha sigut un trencament espontani, aquest és el final d'un procés que ve de lluny”. La gota que a fet vessar el vas ha estat el desencís provocat per la falta d'enteniment entre l'Ajuntament i l'entitat a l'hora de gestionar aquesta darrera Marxa.

Robledo ha explicat que ha fet arribar una carta a l'alcaldessa en la qual “manifestem les raons per les que hem suspès la Transcollserola i el nostre disgust”. Ha afegit també que “això ens obliga també a trencar la nostra relació amb l'Ajuntament de Sant Cugat si res no canvia”.

Ramon Martos, contrari a la gestió de l'Àrea d'Esports
El vocal de la Unió Ciclista Sant Cugat, expresident i excandidat a les eleccions a la Federació Catalana, Ramon Martos, ha qualificat la situació d'insostenible: “tenim la percepció que la regidoria d'esports respon més a una distribució d'interessos de partits, Convergència i Unió Democràtica, que al sentit de posar persones realment dedicades al món de l'esport, que tinguin passió i amor”. Martos ha assegurat que “la regidoria d'Esports no ens estima” i ho ha il·lustrat amb un exemple: “l'Àrea d'Esports, que té un pressupost de 200.000 euros en salaris, ens està ningunejant a entitats com la nostra, una entitat modesta i sense ànim de lucre, fins al punt que ens demanen 90 euros per pagar el lavabo. És poc important econòmicament, però conceptualment ho és molt”.

Crítica constructiva
El club ha matisat que farà “oposició activa i constructiva a aquesta manera de fer i de dirigir l'esport a Sant Cugat”. En aquest sentit ha afegit Rafa Robledo que “el primer que farem és parlar amb els partits de l'oposició per traslladar-los aquesta problemàtica”.

El president també ha detallat que la suspensió de la Transcollserola els suposa un perjudici econòmic de prop de 2.500 euros i que negociaran fer properes activitats fora de la ciutat si això no canvia. Ha finalitzat assegurant que “no renunciarem als nostres drets (subvencions i local). Si ens volen fer fora ja ens ho diran”.

Tot i així ha explicat que fa temps que esperàven una altra actitud de l'alcaldessa, i que no els ha estranyat no haver rebut cap trucada per la seva part en aquests dies.

Els “pals a les rodes”
Rafa Robledo ha explicat i detallat al TOT Sant Cugat quins han estat els principals motius de la decisió. Segons el president, tot va començar quan a l'inici de la legislatura de Conesa els va traslladar la proposta de fer un circuit ciclista a Sant Cugat, com s'ha fet en altres municipis com Sant Just, Terrassa o Sant Boi. “Mai ens van escoltar, ho van deixar passar” ha dit.

A partir d'aquí ha explicat que van haver varis moments de desencontre, arran de reunions internes de la Coordinadora i d'unes declaracions “dures” que ell mateix va fer a aquest mitjà sobre l'Ajuntament recolzant la Coordinadora. Un altre dels punts d'enfrontament més importants va ser la darrera Marxa de BTT: “ens van posar tots els impediments per a que no la féssim”, impediments com els que ara han acabat motivant la suspensió de la Marxa de carretera. Robledo també es queixa de la falta de comunicació amb l'Ajuntament en l'aplicació de normatives: “No ens consulten als ciclistes”. També ha reconegut que als Premis de l'Esport l'alcaldessa no el va saludar.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem