Antoni Bassas i els llibres sobre l'1 d'Octubre seran els més venuts per Sant Jordi

Els llibreters de Sant Cugat destaquen que ells llibres de no-ficció seran els que més es vendran

Amb l'arribada de Sant Jordi, les llibreries de Sant Cugat tornen a estar al punt de mira. Els llibreters i llibreteres apuren els últims dies per fer la previsió dels llibres que més es vendran durant la diada del patró de Catalunya i, pel que sembla, a la ciutat seran els llibres de no-ficció els que tindran més vendes.

A la llibreria Paideia, al carrer de Santa Maria, esperen repuntar els resultats dels últims mesos, ja que "el tema del món del llibre ha baixat una mica en els mesos de gener, febrer i març", indica la llibretera Neus Ribatallada. Tanmateix, tenen clar que els llibres més venuts seran Bon dia, són les vuit, del periodista Antoni Bassas, el Premi Ramón Llull 2018 La força d'un destí, de Martí Gironell, i Les filles del capità, de l'escriptora Maria Dueñas. 

Comparteixen opinió a la llibreria Alexandria, al carrer de Villà, i també creuen que els llibres de Bassas i Gironell encapçalaran la llista dels més venuts. També auguren un bon lloc a les vendes de Jo sóc aquell que va matar Franco, de l'escriptor de la Catalunya Nord Joan-Lluís Lluís. A més, declaren que milloraran els resultats de "l'any passat, que Sant Jordi va caure en diumenge". 

El propietari del Celler de Llibres, Pablo Jimenez, també és optimista i creu que "tirarà molt l'assaig polític" mentre que "a nivell de ficció, les vendes quedaran molt repartides". La seva tria dels més venuts l'encapçala Dies que duraran anys, del fotoperiodista i col·laborador del Món.cat Jordi Borràs, i el seguiran Operació Urnes, de Laia Vicens i Xavi Tedó, i la novel·la Els amants de la Rambla del Celler, del santcugatenc Víctor Alexandre.

Per la literatura infantil, la perspectiva és diferent. La Mont Soler, copropietària de El Pati de Llibres, la llista dels llibres més exitosos la integraran l'àlbum il·lustrat Malacatú, de Maria Pasqual de la Torre, La Sara i el Pelut, de Jan Birck, i La mona de l'assassí, de Jakob Wegelius, en l'àmbit de la literatura juvenil.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem