"Fer aquesta obra és la meva manera de demostrar-li a Sant Cugat que l'estimo molt". Amb aquestes paraules ha resumit l'artista Paco Minuesa el sentit de La ciutat que m'habita, l'exposició que s'ha inaugurat aquest dimecres 16 de setembre a la Sala Capitular del Museu del Monestir de Sant Cugat. La mostra reuneix tretze pintures a l'oli organitzades com un passeig horitzontal pels espais més emblemàtics de la ciutat, des del Monestir fins als Quatre Cantons com també altres places i carrers que en conformen la identitat.
Durant l'acte ha tingut lloc una conversa entre l'autor i la comissària de l'exposició, Imma Pueyo, historiadora i crítica d'art. En aquesta, Minuesa ha explicat com arriba al títol de l'exposició: "el títol vol fer un pas més enllà del jo, al final, la ciutat m'habita perquè la porto dins". L'artista, que ha reconegut estar "molt arrelat" a Sant Cugat.
Exposició La ciutat que m'habita. FOTO: Ajuntament
Gairebé un any de feina
La mostra, fruit de gairebé un any de feina, amb una tècnica no "de pintar" com "d'acariciar" la tela: "Que siguin la punteta dels dits a l'hora de plasmar la llum i els colors". Els matisos i colors que fa servir tenen l'origen en els cinc tons que va aprendre a la Casa Aymat, on va entrar a treballar amb tretze anys i on diu haver après "a organitzar-me a pintar" de la mateixa manera que ho fa "a la vida".
Minuesa ha remarcat que als seus paisatges urbans hi apareixen poques persones, una decisió conscient per centrar la mirada en la part urbana: "he volgut fer que Sant Cugat sigui una gran abraçada".
Foto de família amb l'artista i representants polítics. FOTO: Ajuntament.
"Pintar allò que enamora"
Per la seva banda, la comissària ha destacat que l'obra de Minuesa connecta emocionalment amb el Trecento italià i amb el realisme renaixentista de Leonardo, Rafael i Velázquez. Segons Pueyo, l'artista "té la necessitat imperiosa de pintar allò que l'enamora" i entén la ciutat com un cos animat per "un esperit fantàstic que li envia batecs d'amor i bellesa".
Així mateix, l'alcalde de Sant Cugat, Josep Maria Vallès, ha fet un repàs a la trajectòria de l'artista i ha subratllat els anys que Minuesa ha dedicat a ensenyar a l'Escola d'Art de la ciutat. "La ciutat de Sant Cugat està en deute amb tu", ha dit Vallès.
L'exposició es podrà veure a la Sala Capitular del Museu del Monestir de Sant Cugat fins al 13 de desembre.
Afegeix TOT Sant Cugat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok