Polèmica d'un youtuber santcugatenc per visibilitzar un inversor que ha fet perdre milions

Adrian Sáenz s'ha fet popular parlant d'inversions i models de negoci per guanyar diners

Milers de joves van perdre d'un dia per l'altre totes les seves inversions que van confiar a un inversor anònim anomenat Leviatán. Segons explica El Periódico, en total s'han esfumat 17 milions d'euros. Leviatán operava des d'una plataforma registrada a Belice i que no estava supervisada a Espanya i utilitzava la tècnica del copytrading. Es tracta d'una fórmula que consisteix a copiar els moviments d'un altre inversor expert.  

En el mig de la polèmica apareix un youtube santcugatenc, Adrián Sáenz, que acumula més d'un milió de subscriptors al canal, on fa vídeos sobre models de negoci i inversions. Saenz va donar visibilitat les inversions a través de Leviatán, assegurant que havia guanyat més de 7.000 euros amb ell en pocs dies. Com a afiliat a Roboforex, un broker internacional, Sáenz va publicar un enllaç per accedir a la plataforma. En cas que algú hi cliqués hi acabés fent moviments, sigui relacionat a Leviatan o amb qualsevol altra empresa, s'emportava una comissió. 

Saenz i el copy trading

Un dels vídeos del creador de contingut és Cómo Ganar Dinero Con El Copy Trading. En un vídeo posterior, explicava "com ho he fet per guanyar 6.546 euros en pcos mesos fent copy trading i quins són els altíssims riscos d'aquesta mena d'inversions". En aquest cas, apuntava que Leviatán era qui més diners li havia fet guanyar. En aquests vídeos també parlava dels riscos que podien comportar aquestes inversions.

Tot i això, pocs mesos després, aconsellava no invertir amb aquest mètode perquè es podrien perdre tots els diners: "No m'agraden aquesta mena d'inversions perquè són com un casino". I insistia: "En aquest canal no busquem la fórmula màgica per convertir-te en milionari de forma fàcil i ràpida".

Qui és Adrián Sáenz?

Adrián Sáenz va començar a publicar vídeos sobre inversions i mètodes de negoci i guanyar diners de forma senzilla fa més de quatre anys a Youtube i ja acumula més d'1,2 milions de seguidors. Es va fer especialment conegut en difondre el dropshipping, una variant del comerç electrònic que consisteix en comprar productes a proveïdors i vendre'ls a consumidors sense que passin per tu. Actualment, en bona part del seu contingut mostra en primera persona com fa inversions o prova nous models de negocis, explicant les beneficis i els riscos. És un dels creadors de continguts més seguits d'aquest àmbit.

 "Explico la meva experiència i cadascú ho ha d'agafar amb pinces i veure el costat positiu i negatiu", explicava en una entrevista al TOT Sant Cugat. En aquell moment el dropshipping ja era una tècnica polèmica, ja que molts joves havien perdut els seus diners. Sobre aquest fet, Sáenz assegurava: "Qui ofereixi diner fàcil, és una estafa. No pots començar un negoci pensant que serà fàcil i ràpid. És lent, difícil, s'ha de treballar i hi ha problemes"".

Més info: El jove santcugatenc dedicat al comerç electrònic i 100.000 seguidors a Youtube

Actualment en el seu canal de Youtube es poden veure molts vídeos que, com a reclam, utilitzen la promesa de guanyar diners fàcils amb títols com Como gano 827 euros al día estando de vacaciones, Este juego me paga por jugar o La forma más fácil de ganar 100 euros al día.

Nascut a Sant Cugat, es va traslladar a Andorra quan va començar a acumular més èxit a través de les xarxes socials. 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem