Arriba la tercera edició del festival Creatus Dominus centrat en la ciència ficció

De participació gratuïta, se celebra els dies 7 i 8 d'octubre a la Casa de Cultura

El festival per a joves dissenyadors Creatus Dominus arriba enguany a la tercera edició. Aquest divendres i dissabte, dies 7 i 8 d'octubre, la Casa de Cultura acull aquesta iniciativa "feta a mida dels juniors, on tot sigui gratuït" i que "pretén mostrar als joves el nou món que tenen davant i motivar-los perquè facin realitat els seus projectes". Impulsat per joves dissenyadors, el festival compta amb activitats de tot tipus relacionades amb aquest món i que també serveixen per posar en contacte totes les persones que s'inicien professionalment en aquest àmbit i per donar les eines necessàries per emprendre un projecte. L'Escola d'Art i Disseny de Sant Cugat també hi participa.

Creatus Dominus vol ser "l'alternativa als festivals de disseny tradicionals" i per això totes les activitats són gratuïtes: "És el festival pels que estan cansats dels gurus, de veure sempre els mateixos conferenciants i de gastar-se els diners per no aprendre re". Una de les principals novetats d'aquesta edició és un bloc de ciència-ficció que busca crear relacions interdisciplinàries. A més, també hi haurà dotze conferències, sis taules rodones, tres workshops, una masterclass, el PechaKucha. És el "contrafestival del disseny". En total hi participaran una quarantena de professionals que exposaran la seva visió sobre el disseny, des de diferents punts de vista.

El festival va dirigit a professionals del disseny i la comunicació i està obert a tota la ciutadania per ajudar a tirar endavant idees i convertir-los en projectes. D'aquesta manera, el festival està pensat per a tothom qui tingui projectes per desenvolupar més enllà del disseny gràfic, l'arquitectura, informàtic o la comunicació, entre molts altres àmbits relacionats amb el disseny de tot tipus. Les inscripcions, per reservar places a les activitats, es poden fer a través d'internet.

Activitats del divendres

12.30 - 14 hores

  • Conversa: Ciència Ficció

La ciència ficció és font d’inspiració constant i camí ineludible de la narració tecnològica del nostre món. Es tracta d'una sessió amb professionals de diferents àmbits, on els convidats dialogaran al voltant dels origens, l’actualitat i el futur del gènere

  • Workshop: La meva segona cara (il·lustració)

L’objectiu del workshop es basa en l’art de màscares. Cada participant està convidat a dibuixar la seva segona cara amb l’ajuda de la seva imaginació i amb l’ús de paper i retoladors

  • Workshop: Fabricació digital (3D)

Inicia’t a la impressió 3D i aprèn com preparar els teus projectes per imprimir-los en 3D.

16 - 17.30 hores

  • Conversa: fantàstic

Cap joc tecnològic és aliè al fantàstic. Lovecraft està present a molts d’ells. Motiu suficient per incloure un bloc d’aquestes característiques al festival. Us sentireu posseïts per l’esperit del pollastre del passat, o del present, o del futur, i us inspirarà cap a nous camins.

  • Workshop: Coneix sketch i dissenya una app

Taller orientat a aprendre el funcionament de les eines bàsiques de Sketch i dissenyar una petita app de missatgeria instantània

  • Chicken room: Start(me) up

Diverses startups donaran a conèixer com van vendre la seva idea, com van aconseguir finançament i d’altres aspectes que cal conèixer

18 - 19.30 hores

  • Conferència: Ciència ficció; evasió o distanciament

S’acostuma a dir que la ciència ficció ens trasllada a móns imaginaris i, per tant, ens convida a evadir-nos de la realitat; però hi ha manera d’allunyar-se de la realitat que serveixen per contemplar-la des d’una nova perspectiva, i sovint l’allunyament de la ciència ficció no és evasió sinó distanciament en el sentit brechtià.

  • Workshop: gestió de marca a internet

Aprendràs què és una marca, com es gestiona a internet i per quins motius és importants fer-ho bé i amb un pla al darrere.

  • Conversa: L'he liat parda

Diversos emprenedors explicaran com van desenvolupar els seus projectes i quins errors van cometre que els van portar a deixar els projectes

Activitats de dissabte

10.30 - 12 hores

  • Masterclass: Dissenyant sistemes responsive

Al disseny web ja no es parla de “crear pàgines web”, sinó de crear sistemes: conjunts d’elements i patrons reutilitzables que es formen amb guies i frameworks i que creen un llenguatge visual i una gramàtica comú. Quins són els seus factors principals? Com podem desenvolupar sistemes de patrons dins d’un entorn responsive?

  • Conferència: Explota Youtube

Si ets un emprenedor o una marca i vols tenir èxit a YouTube, és la teva activitat

  • Pantone Lab: Gestionar de forma efectiva el llenguatge del color

El color és un dels pilars bàsics en el disseny, però a la pràctica no està absent de problemes. En aquesta conferència s'analitzaran les diferents fórmules i els fluxos per comunicar i reproduir el color de forma eficient entre clients, proveïdors i dispositius tenint en compte els suports de reproducció

12.30 - 14 hores

  • Conferència: Your attention please! Presentacions eficaces

Actualment tant a l’entorn acadèmic com a l’entorn professional tots passen per moments en què s'ha de defensar un projecte, idea o producte davant d’una audiència. És a dir, parlar en públic, captar l’atenció, fer-nos escoltar, aconseguir que ens entenguin i ens recordin. Impactar. Aquesta conferència et donarà les claus imprescindibles perquè puguis fer la millor posada en escena

  • Comunicat emocions a través de les dades

L'entorn esta cada vegada més carregat de dades i informació de la que ens sentim desvinculats emocionalment. Domestic Data Streamers explica com a través de l’art, el disseny, la ciència i la tecnologia intentem apropar aquestes dues realitats generant nous llenguatges de dades

  • Conferència: Optimitza l'ús del teu procés de treball

El procés d’UX està trencat. Els dissenyadors encara creen de manera manual, arribant a tenir documents de l’estil: v1.psd, v2.psd, v3-1.psd, v3-2-final.psd, v3-2-final-2.psd. Les eines de creació han canviat, però no el procés del dissenyador. Veurem com els creatius han de canviar el seu procés per treballar més ràpid internament i de manera més fluida

16 - 17.30 hores

  • Conversa: Disseny crític

Es parla de la funcionalitat del disseny; ètica, estètica, revolució… el gran debat

  • Conferència: Dissenyes de puta mare però t'expliques de puta pena

Una xerrada que et canviarà la vida professional i que et farà preguntar-te: per què no ens ho expliquen això abans?

  • Case Studio

Diferents professionals, col·lectius i estudis de disseny t’expliquen qui són, què fan i, sobretot, com ho fan

18 - 19.30 hores

  • Conversa: Influencers

Els influencers ho peten. Aquests nous prescriptors mouen el mercat amb un sol tuit. T’explicaran tot el que vulguis saber: com ho fan, les seves experiències i les proposicions indecents de les marques

  • Emprenedors i startups

La conferència i l’speaker encara no han estat confirmats

  • Conferència: Com cobrar per les nostres idees

La gestió del projecte és el noranta per cent de la totalitat del mateix. El deu per cent restant és la idea. Un deu per cent que ha de ser únic, meravellós i emocionant, però que sense la correcta gestió i implementació no serveix de res

20 - 22 hores

  • Powered by Pechakucha

12 ponents en exposicions contrarellotge: 20 diapositives de 20 segons cadascuna. La temàtica està relacionada amb la creatividad i el disseny, però cada ponent explicarà coses diferents… gairebé sense respirar

Més informació
 
Comentaris

Destaquem