Un 30% dels consumidors santcugatencs reclamen un Zara o un H&M

L'Ajuntament de Sant Cugat ha presentat les conclusions del Pla Estratègic Comercial, realitzat a partir de 1.800 entrevistes a santcugatencs

[A sota, gràfic amb totes les dades]

Un 30% dels consumidors santcugatencs veuen la necessitat de disposar d'un Zara o un H&M al centre de la ciutat. És una de les conclusions del Pla Estratègic Comercial, encarregat per l'Ajuntament amb l'objectiu d'analitzar la situació actual del comerç de Sant Cugat i plantejar estratègies de futur pels pròxims anys. "Tenim un comerç molt potent i proper, però encara es pot millorar més", ha detallat la regidora de Comerç, Mayte Pérez, durant la presentació del Pla aquest 14 de març.

Per elaborar el Pla s'han realitzat 1.800 entrevistes a consumidors santcugatencs i 130 a comerciants. Tota la informació ha servit per detectar les necessitats comercials de Sant Cugat i dibuixar un full de ruta. Tot i això, la voluntat de l'Ajuntament és redactar un Pla de Comerç amb la implicació de totes les parts: "Crearem una taula de comerç amb tots els agents per debatre les propostes del Pla i valorar quines poden tirar endavant. És una feina de tots", ha assegurat Pérez. Hauria d'estar llest abans de l'estiu.

L'estudi ha servit també per detectar el grau de satisfacció dels santcugatencs en diferents àmbits del comerç. L'aspecte menys valorat és l'aparcament (4,8 sobre 10) i el més ben valorat són l'oferta de supermercats (8,1).  Una de les principals demandes és ampliar l'oferta de moda i complements, sobretot d'home i juvenil, ja que un 40% dels consumidors fan les seves compres fora de Sant Cugat. I és que només un 19% dels consumidors consideren que l'oferta comercial ja està bé com està. A banda d'un Zara o un H&M, hi ha un 14% dels consumidors que també vol un Decathlon.

Mayte Pérez ha detallat que marques com aquestes és difícil que vinguin a Sant Cugat, ja que la mida dels locals comercials del centre no és prou gran. Per la regidora, això també té "una part positiva pel comerç local, ja que tot i que potser falta una locomotora comercial, és un comerç diferenciat d'altres municipis". Una possibilitat que han obert és que una d'aquestes grans marques es pogués interessar pels locals comercials de la promoció d'habitatge que s'està fent a l'antiga benzinera Griful.

Les propostes

Tot i que serà a la Taula de Comerç on es dibuixi el full de ruta, el Pla Estratègic Comercial posa damunt la taula algunes propostes a treballar:

  • Crear l’Observatori del Comerç: tindria l’objectiu de conèixer l’evolució del comerç, l’afluència a les diferents centralitats i analitzar els hàbits de consum
  • Eixamplar l’eix de vianants: l’objectiu seria consolidar el nou eix format pel carrer Major i la plaça Pere San (amb el Mercat Vell com a motor comercial d’aquesta zona), potenciar l’eix comercial a l’entorn de la plaça Barcelona i eixamplar l’eix de vianants cap a l’avinguda Cerdanyola
  • Potenciar la marca comercial de Sant Cugat
  • Potenciar els mercats municipals i els productes de proximitat
  • Potenciar l’e-comerç
  • Potenciar les sinèrgies entre el turisme i comerç: aprofitar el patrimoni històric
  • Millorar l’associacionisme: es proposa incrementar entre un 20 i un 30% el nombre de comerços associats
  • Reduir les “fugues de compra” a d’altres municipis i atraure treballadors dels Parcs d’Activitat Econòmiques perquè consumeixin al centre de la ciutat 

Més informació
 
Comentaris

Destaquem