L’Associació Sant Cugat Comerç i la secció de Comerç de la patronal Pimec han presentat a Sant Cugat el nou Codi de Consum de Catalunya. El text, que va entrar en vigor a l’estiu del 2011, substitueix un cos normatiu que estava dividit i antiquat i el refon en una sola norma que clarifica drets i deures tant de consumidors com de comerciants.
El president de l’Agència Catalana de Consum, Alfons Conesa, ha estat l’encarregat d’explicar en una llarga xerrada davant d'uns 40 botiguers les principals novetats que incorpora el Codi de Consum. “La llei actualitza diverses realitats que no estaven contemplades amb anterioritat com la compra telefònica o per internet i permet incorporar novetats ja que és un text obert.”
Drets i deures
Conesa ha destacat que les empreses que més problemes dones són les de telefonia, les aerolínies i les de subministraments, principalment les empreses elèctriques. El convidat també ha recordat els drets lingüístics dels consumidors respecte el català. “Amb el nou Codi de Consum s’estableix el dret a ser entès en català i a que la informació bàsica dels productes i serveis que es contracten estiguin també en aquesta llengua”, ha explicat Alfons Conesa. També ha destacat el dret a la devolució dels productes durant els set primers dies després de la compra i el paper creixent dels arbitratges en matèria de consum al nostre país.
A la trobada hi han assistit el tinent d’alcalde d’Economia Carles Brugarolas, la presidenta de Sant Cugat Comerç Mayte Pérez i el responsable de Pimec Comerç al Vallès, Carles Gironès.
El president de l’Agència Catalana de Consum, Alfons Conesa, ha estat l’encarregat d’explicar en una llarga xerrada davant d'uns 40 botiguers les principals novetats que incorpora el Codi de Consum. “La llei actualitza diverses realitats que no estaven contemplades amb anterioritat com la compra telefònica o per internet i permet incorporar novetats ja que és un text obert.”
Drets i deures
Conesa ha destacat que les empreses que més problemes dones són les de telefonia, les aerolínies i les de subministraments, principalment les empreses elèctriques. El convidat també ha recordat els drets lingüístics dels consumidors respecte el català. “Amb el nou Codi de Consum s’estableix el dret a ser entès en català i a que la informació bàsica dels productes i serveis que es contracten estiguin també en aquesta llengua”, ha explicat Alfons Conesa. També ha destacat el dret a la devolució dels productes durant els set primers dies després de la compra i el paper creixent dels arbitratges en matèria de consum al nostre país.
A la trobada hi han assistit el tinent d’alcalde d’Economia Carles Brugarolas, la presidenta de Sant Cugat Comerç Mayte Pérez i el responsable de Pimec Comerç al Vallès, Carles Gironès.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok