Josep Castany, del Grup Bon Preu: "La nostra prioritat és contractar gent de Sant Cugat"

El Grup Bon Preu i Esclat ha col·laborat amb el projecte de l'ÈRICA, el primer bus autònom de Catalunya, i al novembre obrirà l'establiment més modern del grup a Sant Cugat

El Grup Bon Preu tracta de participar i col·laborar en diferents projectes sostenibles. Per això ha participat en el de l'ÈRICA, el primer bus autònom de Catalunya, que ha fet la primera parada a Sant Cugat. Durant la presentació oficial, el cap de Relacions Externes de Bon Preu i Esclat, Josep Castany, va atendre al TOT Sant Cugat. Cal destacar que l'empresa del sector alimentari obrirà a finals de novembre el seu establiment més modern a Sant Cugat, en el que hi treballaran, aproximadament, un centenar persones. Parlem amb Castany sobre sostenibilitat, sobre l'ÈRICA i, sobretot, de com serà el nou establiment del grup a Sant Cugat.

El Grup Bon Preu i Esclat és un dels patrocinadors de l'ÈRICA, el primer bus autònom de Catalunya. Per què s'interessa Bon Preu en aquesta mena de projectes?

Perquè el Grup Bon Preu és una empresa que es dedica a la distribució alimentària i, per tant, és una empresa que està molt preocupada per tots els temes de sostenibilitat i per fer la seva activitat de la manera més sostenible possible. Per això ens sentim molt còmodes col·laborant amb aquestes iniciatives que aposten per la sostenibilitat.

Què representa per Bon Preu la sostenibilitat?

Forma part del nostre ADN. La nostra màxima prioritat és donar un servei de màxima qualitat, naturalment, però fer-ho també amb l'eficiència més gran possible. L'eficiència a tots els nivells, també energètic i de recursos. Per tant, qualsevol iniciativa que vagi enfocada en ser capaços de millorar en el transport i la distribució, per nosaltres sempre serà interessant. De fet, a les botigues portem un programa, fa bastants anys, amb l'objectiu d'anar millorant-les, en la mesura que la tecnologia disponible ho permet. Volem que les botigues Bon Preu i Esclat siguin el màxim d'eco-eficients possible. Per exemple vam ser els primers a introduir la il·luminació LED, també hem treballat per millorar l'eficiència de les nostres neveres, etc. A mesura que la tecnologia ens permet ser més eficients anem introduint canvis per aconseguir-ho. Tenim molts controls que ens permeten optimitzar al màxim en qüestions d'energia en els nostres establiments.

A banda de tenir-ho en compte amb els establiments i participant en projectes com el de l'ÈRICA, què pot aportar Bon Preu en la millora de la sostenibilitat del país?

Jo penso que el compromís de la nostra empresa és el de fer la nostra activitat amb la màxima eficiència possible i fomentar, per exemple, les energies renovables. Nosaltres vam construir el magatzem frigorífic l'any passat i el 40% de l'energia que consumeix és energia fotovoltaica. Estem dotant els nostres establiments amb plaques solars per tal que aquests percentatges vagin augmentant, per tal que gran part de l'energia sigui neta i ens l'autoproduïm nosaltres mateixos. En el cas de l'establiment de Sant Cugat, que incorporarà les millors tecnologies i serà el més modern del grup, serà un aparador de totes aquestes mesures que, sumades, es concretaran aquí.

Per què han escollit Sant Cugat per construir aquest establiment?

 

Perquè ja feia molt temps que teníem la intenció de poder oferir el nostre model comercial a la població de Sant Cugat, que pensem que pot encaixar-hi molt bé. És un model basat en un ampli assortit de productes perquè el client pugui escollir amb tota la llibertat el que més li agradi. És un model basat també en l'excel·lència en el tracte amb el client i en una gran qualitat de producte.

El fet d'obrir un nou establiment, i més d'aquestes dimensions, requereix contractar personal, quanta gent calculen que hauran de contractar?

Aquí a Sant Cugat estimem que al voltant de les 100 persones. El que ens agrada és que com el màxim de persones possibles siguin del mateix municipi. El que pretenem precisament és donar aquesta atenció al client amb la màxima proximitat i, per tant, què millor que els treballadors siguin persones, com més millor, de la pròpia població.

Segueixen algun protocol de contractació que els marqui un mínim de persones del municipi que han de contractar?

No està protocol·litzat, però sí que tenim una prioritat en la contractació de les persones del municipi en qüestió.

Es preveu que l'establiment obri durant el mes de novembre. Ja hi ha una data concreta?

La data en aquests moments no la podem concretar perquè estem en fase d'obres, però pensem que els terminis que teníem pensats d'obrir a finals de novembre es podran complir.

Què n'esperen d'aquest nou hipermercat del Grup Bon Preu i Esclat a Sant Cugat?

Doncs n'esperem molt. Hem fet una inversió molt forta i una aposta molt forta per Sant Cugat i pensem que és una ciutat en la qual podem encaixar molt bé pel nostre model comercial. De fet, com que tenim establiments a molts llocs de Catalunya, ja tenim clients santcugatencs que ens estaven demanant quan obriríem a Sant Cugat. Ara ens plau molt anunciar que hi serem aviat i amb tota la potència.

Ben a prop del nou hipermercat de Bon Preu i Esclat hi ha dos hipermercats de dues marques del sector alimentari conegudes. Com creu que pot afectar això?

Bé, cada empresa lluita comercialment amb el seu model. Nosaltres tenim el nostre, amb el que estem molt còmodes, el client ens l'accepta i ens sentim ben valorats i treballem en aquesta línia. Tenim la confiança que serem acceptats i ben valorats per Sant Cugat.

En què es diferencia el seu grup amb la resta de marques del sector?

La nostra pretensió és donar el màxim assortit de productes perquè el client sigui lliure per escollir el que més li agradi i més li convingui. En les seccions de frescos, com les de peixateria o xarcuteria, tenim un producte fresc de molta qualitat, un producte de proximitat, de Km0, que pensem que és quelcom que es valora molt. També tenim una àmplia gamma de producte ecològic i cuidem molt el tracte amb el client. Nosaltres som una empresa del país, una empresa familiar implantada a Catalunya i pensem que aquest coneixement del país i el compromís que tenim amb ell ens ajuda a diferenciar-nos una mica d'altres models i d'altres ofertes.

A banda d'obrir nous establiments, el Grup Bon Preu i Esclat també està impulsant la branca de la venta on-line.

Sí, de fet aquí a Sant Cugat hi haurà totes les nostres ensenyes: l'hipermercat de distribució alimentària, una benzinera Esclat-Oil i un mini mercat en el qual oferim servei de 8 h del matí a 23 h de la nit i també un punt de recollida on-line. Això ho estem desenvolupament ara. En aquests moments devem tenir 11 o 12 punts de recollida. És un servei que estem potenciant perquè pensem que tindrà el seu mercat i que el client també està demandant. Amb el punt de recollida, el client fa la compra per internet i la passa a recollir per un punt determinat. El nostre compromís és que en menys de 5 minuts, entre que arribes i t'identifiques, pots marxar amb la compra que has realitzat abans per internet.

El grup s'ha posicionat respecte al conflicte del procés independentista i les polèmiques entre la Generalitat i el govern espanyol. Per què?

Nosaltres estem implantats a Catalunya i, per tant, volem ser pròxims als ciutadans d'aquest país. Qualsevol iniciativa que vagi en aquesta línia ens la prenem nostre. És un tema de proximitat.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem