L’Oficina d’Atenció a l’Empresa respon 7.000 consultes en 3 anys

Un 60% de les 14 atencions que es fan al dia de mitjana són presencials

L’Oficina d’Atenció a l’Empresa (OAE) compleix tres anys amb un balanç de més de 7.000 consultes realitzades de les quals 3.000 van ser l’any 2011. Aquest servei creat de manera multidisciplinar entre personal de diferents departaments té com a objectius, segons el tinent d’alcalde d’Economia Carles Brugarolas, simplificar tràmits i traslladar l’impuls que el govern vol donar a la promoció de l’economia i el comerç. “Defensem el concepte de catifa vermella i business friendly perquè les empreses són les que més llocs de treballs creen i això és el més important en un país on l’atur és el principal problema”, ha subratllat Brugarolas. El regidor també ha recordat que l’Ajuntament disposa d’una borsa de treball i d’incentius fiscals per contractar gent de la ciutat.

Contacte directe

La majoria de les 14 atencions que hi ha de mitjana al dia són presencials, un 60% mentre que un 20% són telefòniques. Un 7,5% són per Internet. D’aquestes consultes la meitat són de persones que es plantegen obrir un negoci a Sant Cugat seguit d'empreses o persones que ja tenen tràmits en curs. La regidoria d’Economia ha volgut remarcar el fet que aquest és un servei que no costa diners al consistori perquè es fa amb personal de diferents àrees.

La petició empresarial

A la presentació de les dades de balanç també hi ha assistit el president de Sant Cugat Empresarial, Frederic Boix. El cap de la patronal local ha lloat la tasca de l’OAE però li ha llençat un repte: “L’orientació administrativa s’hauria de complementar amb orientació en matèria de finançament”. Carles Brugarolas ha acollit la idea i ha anunciat que al juliol se signarà un conveni amb l’Institut Català de Finances que anirà en aquesta direcció.
Més informació
 
Comentaris

Destaquem