Sant Cugat Empresarial i l’Obra Social “la Caixa” han impulsat la primera edició del Reconeixement a la responsabilitat social de les petites i mitjanes empreses de Sant Cugat. L'objectiu del certamen és "despertar la responsabilitat social en el territori" i "fer sortir a la llum" projectes que no tenen difusió.
Qualsevol empresa de menys de 100 treballadors i que facturi un màxim de dos milions d'euros pot presentar un projecte de responsabilitat social al certamen. La proposta, que ha de ser creada per l'ocasió o que tot just s'hagi iniciat, s'ha d'enviar a través de Sant Cugat Empresarial.
Les propostes es poden presentar fins al 12 de setembre i un jurat escollirà el projecte social que s'ajusti a les línies d'actuació prioritàries per l'Obra Social la Caixa, que se centren en àmbits com la pobresa, la discapacitat, la interculturalitat, la violència o el món laboral.
El projecte seleccionat rebrà una aportació de 6.000 euros perquè es pugui tirar endavant. "Volem facilitar projectes que moltes vegades no surten a la llum per falat de recursos", ha detallat Concepció Curet, de Sant Cugat Empresarial.
Una moda?
Concepció Curet, vicepresidenta de Sant Cugat Empresarial, ha assegurat que aquest reconeixement és "una oportunitat per les empreses del territori". "Les grans empreses tenen més recursos per fer coses i tenen més difusió; a les petites els hi costa més", ha argumentat. "Ens ha semblat molt interessant donar força a les pimes, que estan fent molt esforços que no surten a la llum", ha afegit.
El director de l'àrea de negoci de Sant Cugat, Rubí i Cerdanyola de l'Obra Social la Caixa, Xavier Lao, ha detallat que l'objectiu és "un premi que permeti a una entitat desenvolupar un projecte amb cara i ulls".
Lao també ha explicat que els diners no seran per l'empresa, sinó per l'entitat solidària beneficiària del projecte. Tot i això, ha insistit en la importància que l'empresa i els treballadors s'impliquin en el projecte i no ho deixin tot en mans de l'associació.
Finalment, la vicepresidenta de Sant Cugat Empresarial ha volgut recordar que la responsabilitat social no s'ha de desenvolupar "perquè estigui de moda i dona rèdits", sinó perquè "es creu en el projecte i en el benefici per la societat.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok