El carril Bus-VAO de la C-58 s'obre als cotxes amb dos ocupants

Hi poden circular vehicles a partir de dos ocupants, i de dilluns a dijous la via estarà oberta sense interrupció entre les 6 i les 22 hores en sentit Barcelona

El carril Bus VAO de la C-58 passa a ser utilitzable per vehicles amb dos ocupants a partir d'aquest dilluns, 18 de març. Aquest canvi s'ha fet quinze dies abans del que en un primer moment havia anunciat el mes de febrer el conseller de Territori i sostenibilitat Santi Vila en una compareixença al Parlament de Catalunya on va explicar que aquesta infraestructura inaugurada el mes d’octubre del 2012 no ha donat els resultats esperats.

Si inicialment s’havia previst que circulessin pel nou carril reversible uns 7.500 vehicles en la franja horària del matí, els resultats indiquen que poc més de 1.000 vehicles fan servir aquesta ampliació. Això no és gaire tenint en compte que cada dia passen 150.000 cotxes, motos, autobusos i camions per aquesta via. Cal recordar que aquesta infraestructura es va començar a construir l’any 2008 amb un pressupost de 81 milions d’euros que en part va finançar la Unió Europea.

Amb els canvis que s'apliquen aquest proper dilluns 15 de març el Govern vol potenciar el seu ús i millorar-ne el rendiment, segons informa l'ACN. Hi podran circular vehicles lleugers a partir de dos ocupants i de dilluns a dijous la via estarà oberta des de les 6 hores fins les 22 hores sense interrupció en sentit Barcelona.

Més del 100% d'augment el primer dia

El primer dia en que han entat en vigor aquest canvis 2.384 vehicles han entrar a Barcelona pel carril Bus-VAO, una xifra que representa un increment del 106,7% del seu ús respecte a la mitjana del mes de febrer, amb les anteriors condicions d’ús d’aquest vial. El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Joan Josep Isern, ha explicat que el balanç del primer dia d’aplicació dels canvis és optimista ja que s’ha assolit l’objectiu d’arribar a una captació de prop del 7% del total del flux de vehicles d’entrada (uns 31.000) que circulen per la C-58 el seu nivell òptim d’ocupació. Amb les condicions anteriors, s’havia absorbit d’entre un 2%-3% del total de vehicles que transiten per l’autopista del Vallès. Tambe ha afegit que “el carril Bus-VAO era una infraestructura que estava en proves. Ens hem adonat que hi havia unes qüestions bàsiques de funcionament que s’havien de canviar”.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem