Aquest dijous 16 de febrer s'ha presentat al Palau de la Generalitat el primer rànquing de mitjans digitals catalans. És el primer cop que dues empreses, OJD i Nielsen, auditen i classifiquen els mitjans digitals en llengua catalana de forma diferenciada de la resta de mitjans de l’Estat. Aquesta investigació ha demostrat que la llengua catalana té molta presència en el món digital, ja que és registren més de 6,7 milions d'usuaris mensuals.
Televisió de Catalunya, Ara.cat i El Punt Avui, són els primers mitjans que apareixen a la llista del rànquing de mitjans digitals catalans més visitats. El mitjà de comunicació multimèdia cugat.cat està situat en el 19è lloc amb 32.729 usuaris. A més, encapçalada la llista de mitjans digitals locals territorials, és a dir, els que se centren només en una localitat. “Aquestes dades són la demostració que estem en un bon camí i que arribem al públic. Ara hem de seguir caminant per millorar aquestes eines”,opina Miquel Herrada, director del mitjà públic de Sant Cugat.
Els resultats d'aquest estudi es mostraren cada mes, representat una gran millora en el sector. Els anunciants podran saber quin és el millor mitjà per dirigir-se al públic catalanoparlant; els mitjans online els anirà bé per saber les dades de la competència; i per a l'administració serà una font segura de dades.
El portat del TOT Sant Cugat encara no ha arribat al seu primer any de vida, per això no està auditat en aquest primer rànquing de mitjans digitals catalans. Malgrat això, les dades del mes de gener de 2012 (segons Google Analytics) certifiquen que aquest mitjà va tenir més de 26.000 usuaris únics.
Televisió de Catalunya, Ara.cat i El Punt Avui, són els primers mitjans que apareixen a la llista del rànquing de mitjans digitals catalans més visitats. El mitjà de comunicació multimèdia cugat.cat està situat en el 19è lloc amb 32.729 usuaris. A més, encapçalada la llista de mitjans digitals locals territorials, és a dir, els que se centren només en una localitat. “Aquestes dades són la demostració que estem en un bon camí i que arribem al públic. Ara hem de seguir caminant per millorar aquestes eines”,opina Miquel Herrada, director del mitjà públic de Sant Cugat.
Els resultats d'aquest estudi es mostraren cada mes, representat una gran millora en el sector. Els anunciants podran saber quin és el millor mitjà per dirigir-se al públic catalanoparlant; els mitjans online els anirà bé per saber les dades de la competència; i per a l'administració serà una font segura de dades.
El portat del TOT Sant Cugat encara no ha arribat al seu primer any de vida, per això no està auditat en aquest primer rànquing de mitjans digitals catalans. Malgrat això, les dades del mes de gener de 2012 (segons Google Analytics) certifiquen que aquest mitjà va tenir més de 26.000 usuaris únics.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok