La televisió per Internet es veu un 15% més que la tradicional

Així ho ha confirmat el conseller delegat d'InOutTV, Eudald Domènech, dins del marc de la jornada d''Eines i solucions per als serveis de comunicaió de proximitat' que s'han fet aquest dimarts a ESADE

D'esquerra a dreta: Eudald Domènech, InOutTV, Josep Pont, CAC i Miquel Herrada, director Cugat.cat. FOTO: A. Ribera D'esquerra a dreta: Eudald Domènech, InOutTV, Josep Pont, CAC i Miquel Herrada, director Cugat.cat. FOTO: A. Ribera
Sant Cugat ha viscut en els darrers anys una transformació en els mitjans, amb la creació de plataformes multimèdia a través d'Internet. Aquest canvi en el suport i la manera de comunicar implica que ens preguntem què podem fer per continuar fent bon periodisme en la nova escena digital. Amb aquest oobjectiu, aquest dimarts 6 de març s'ha celebrat la jornada sobre Eines i solucions per als serveis de comunicació de proximitat a Esade- Creàpolis de Sant Cugat.

Els mitjans tradicionals, en perill d'extinció
Ara més que mai cal reinventar-se i fer més atractius els mitjans de proximitat. El director de Vilaweb TV, Vicent Partal, creu que l'adaptació dels mitjans tradicionals a Internet és molt dolenta i s'ha atrevit a afirmar que "la premsa escrita i la televisió tradicional hauran desaparegut d'aquí una dècada; seran com ara el fax". En aquest sentit, ha afegit que una de les claus per a la supervivència d'aquests mitjans és que "el periodista sigui més humil, analitzi que està fent malament i fagi millor la seva feina".

XMi: Televisió per internet
El director tècnic de XMi Consultoria i Desenvolupament Informàtic, Lluís Martorell, ha explicat com funciona la plataforma de comunicació local, que es va iniciar a Sant Cugat amb la seva implantació a Cugat.cat. "L'eina permet democratitzar els serveis i amplificar els canals d'informació" ha afirmat Martorell. Municipis com Sant Quirze del Vallès o Vallirana també en fan ús.

Sant Quirze TV
Precisament, Joan Ignasi Sànchez, de Sant Quirze TV ha exposat el cas d'aquest municipi i ha assegurat que "s'està vivint un canvi de model cap a un d'integral, participatiu i accessible a tothom". Per la seva banda, el director adjunt de EL 9NOU, Josep Comajoan, ha declarat que "cal adaptar-se a l'escenàri actual i oferir continguts de proximitat a la carta".

Cugat.cat
Cugat.cat treballa "per ser el grup multiplataforma de referència a Sant Cugat", segons ha assegurat el seu director Miquel Herrada qui ha aprofitat l'ocasió per anunciar que amb la commemoració del trentè aniversari, presentaran una nova web.

InOutTV
Domènech ha informat que "els usuaris de la televisió per internet veuen un 15% més de televisió que els usuaris convencionals". Amb aquesta xifra es confirma l'evidencia del canvi que viuen els mitjans de comunicació en general però també els de proximitat. Així el conseller delegat d'InOutTV ha insistit que l'objectiu de la televisió per internet és el què es coneix amb el nom de Content Discovery. És a dir, "sugerir continguts als usuaris d'acord amb les seves prioritats", ha aclarit.

Agència Catalana de Notícies
En aquest sentit, les agències de comunicació també juguen un paper important. El director de l'Agència Catalana de Notícies (ACN), Joan Maria Clavaguera, ho ha demostrat en xifres. Els 77 periodistes multimèdia què treballen a l'ACN generen una mitjana de 190 notícies diàries que dónen servei als mitjans de comunicació que ho vulguin.

Vertice360
Per la seva banda, el director d'operacions de Vertice360, Joaquim Cardona, ha assegurat que "cada vegada hi haurà menys plataformes però que estaran més concentrades" i que l'objectiu és "tobar nous moments de la veritat per tenir cabuda dins de la comunicacio tradicional, al tren,al sofa, etc".

El periodisme és prescindible?
Un altre dels motius de la possible desaparició dels mitjans tradicionals és, segons Partal, que "s'estan convertint en prescindibles". Amb l'aparició d'Internet, cadascú decideix a quina informació vol accedir a través del link i al mateix temps, pot crear-ne de nova. "Les xarxes socials, com Twitter o Facebook, són el mitjà del segle XXI i cal que el periodisme hi tingui una forta presència si vol ser imprescindible i necessari per a la població".

Finalment, el secretari de Comunicació del Govern de la Generalitat, Josep Martí, ha fet l'última ponència de la jornada fent un parell de reflexions sobre la situació dels mitjans de comunicaió locals que hi ha a Catalunya. D'una banda, ha remarcat que "la comunicació de proximitat ha de servir per cohesionar la societat i fomentar el sentiment de pertinença". De l'altre ha fet al·lusió al binomi entre mitjans de comunicació públics i privats. "Catalunya necessita els dos tipus de mitjans però en algusn casos s'ha caigut en l'error d'aportar recursos públics a una comunicació local ofegant-ne així la dels mitjans privats. Sha de compartir iniciatives, pressupostos i objectius", ha conclòs.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem