Llum verda als nous carrils bici de Mira-sol

Es preveu la construcció de nous carrils bicis i la creació d'espais compartits per a vianants i ciclistes en voreres

L'Ajuntament de Sant Cugat ha aprovat el projecte executiu dels nous itineraris ciclables de Mira-sol, que inclouen carrils bicis entre els principals punts de trobada del barri, com les escoles, l'estació, l'Hospital General o el Casal. En una primera fase es proposa executar les connexions entre Can Cabassa i l’escola Catalunya i els itineraris a l’entorn de l’escola Turó de Can Mates i l’estació de FGC de Mira-sol.

Més info: Tres nous recorreguts per bicicletes a Mira-sol

El projecte preveu dues zones diferenciades amb solucions específiques per a cadascuna d'elles. Així, es construiran alguns nous carrils bicis i, en altres punts, s'aprofitarà l'amplada de les voreres per fer un espai compartit entre ciclistes i vianants. El pressupost previst és de 131.452 euros.

  • Zona 1: entorn de l’escola Catalunya.

Es vol dissenyar un itinerari ciclable per connectar l’escola Catalunya amb Can Cabassa a través del passeig del Roser i facilitar la connexió amb el carril bici existent al camí de Sant Cugat al Papiol. En aquest cas es preveu un carril bici en calçada. Les actuacions es separen en sis trams:

Tram 1: Passeig del Roser entre avinguda de Can Cabassa i carrer dels Alps: es senyalitza la vorera compartida entre vianants i bicicletes amb senyalització vertical i s’adapten es passos de vianants per indicar-hi la circulació de bicicletes afegint-hi un pas per a bicicletes.

Tram 2: Passeig del Roser entre carrer dels Alps i carrer de Mont Blanc: es suprimeix un cordó de serveis per a instal·lar-hi un carril bici segregat bidireccional de 2 metres d’amplada situat a la banda oest de la calçada. El carril es segrega mitjançant una franja de seguretat de 50 centímetres amb elements separadors.

Tram 3: Passeig del Roser entre carrer de Mont Blanc i carrer de León: el carril bici transcorre paral·lel a la zona enjardinada segregat del trànsit per una zona zebrada protegida amb pilones flexibles. S’afegeix un nou itinerari per a vianants a través de la zona enjardinada.

Tram 4: Passeig del Roser entre carrer de León i plaça del Blat: es suprimeix un cordó de serveis per a instal·lar-hi un carril bici segregat bidireccional de 2 metres d’amplada situat a la banda oest de la calçada. El carril es segrega mitjançant una franja de seguretat de 50 centímetres amb elements separadors. A la rotonda de la plaça del Blat, el carril bici és unidireccional de 1,5 metres d’amplada, situat a la part exterior de la calçada de la rotonda i segregat del trànsit mitjançant una franja de seguretat de 50 centímetres amb elements separadors.

Tram 5: Passeig del Roser entre plaça del Blat i Camí de Sant Cugat al Papiol: es canvia l’aparcament en bateria existent per un aparcament en cordó. El carril bici es situa a la banda oest de la calçada, adjacent a la vorera, i es separa del trànsit rodat mitjançant el cordó d’aparcament. La franja de seguretat entre els vehicles estacionats i el carril bici és de 1 metre.

Tram 6: Camí de Sant Cugat al Papiol entre Passeig del Roser i carrer de Vitòria: es suprimeix un sentit de circulació per a vehicles privats per tal d’encabir el carril bici bidireccional de 1,80 metres d’amplada, deixant únicament el sentit est-oest per als vehicles privats. El carril bici es situa a la banda nord de la calçada, separat del trànsit mitjançant un cordó de serveis i una franja de seguretat de 1 metre per permetre l’obertura de portes i el desencotxament dels vehicles estacionats.

  • Zona 2: Carrer de Vallseca, Josep Tarradelllas, Josep Irla i avinguda del Bell Indret

Zona de Can Mates. Es senyalitza la vorera compartida entre vianants i bicicletes amb senyalització vertical i s’adapten es passos de vianants per indicar-hi la circulació de bicicletes afegint-hi un pas per a bicicletes.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem