8,7 milions de viatgers a les estacions de Ferrocarrils de Sant Cugat

Les estacions d'FGC de Sant Cugat van guanyar 1,7 milions d'usuaris durant el 2022

Les set estacions dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a Sant Cugat van sumar més de 8,7 milions de viatgers durant el 2022. Concretament, les estacions de La Floresta, Valldoreix, Sant Cugat, Mira-sol, Hospital General, Volpelleres i Sant Joan van rebre 8.757.435 usuaris.

Això suposa un increment del 26% respecte el 2021, quan hi va haver poc menys de set milions d'usuaris. Tot i això, encara està per sota de les xifres de prepandèmia: el 2019, les estacions santcugatenques van tenir més de 9,8 milions de viatgers. 

L'estació santcugatenca amb més moviment és la de Sant Cugat, amb un volum de 3,7 milions de viatgers el 2022. A més, hi ha dues estacions que han guanyat usuaris en comparació el 2019: Hospital General i Volpelleres.

Segarra: "Ha provocat canvis d'hàbits, sobretot amb el teletreball"

Un fet que valorava el president de Ferrocarrils, Toni Segarra: "Ja hem recuperat el 90% de la demanda del 2019, abans de la pandèmia, i això és positiu perquè demostra que les persones usuàries han recuperat l’hàbit de moure’s amb tren i, per tant, desplaçar-se d’una manera sostenible”.

Tot i això, apunta que la pandèmia “ha provocat canvis d’hàbits, sobretot amb el teletreball, que han vingut per quedar-se. Davant d’això, hem de ser capaços d’atreure més demanda, arribar a nous usuaris i oferir una alternativa potent i atractiva per a tot tipus d’usuaris”.

57 milions d'usuaris

El total de la línia Barcelona-Vallès va registrar uns 57 milions de viatges el 2022, un 28% més que l'any anterior. Això vol dir que Sant Cugat aporta més del 15% dels usuaris totals dels Ferrocarrils de la Generalitat al Vallès. Si sumem la línia del Llobregat-Anoia, el total d'usuaris va ser de més de 79 milions.

Amb l'entrada en funcionament de les noves freqüències de pas, es preveu que les línies metropolitanes de Ferrocarrils passin de 80 a 110 milions d'usuaris.

Més info: Sant Cugat estrena nova freqüència de FGC: un tren cap a Barcelona cada 2,5 minuts

Puntualitat i qualitat

L’índex de Puntualitat dels Ferrocarrils s’ha situat en el 98,94% en el conjunt de Línies Metropolitanes. L’Índex de Control de Qualitat, indicador que permet a FGC controlar diàriament i de manera objectiva el grau de compliment del servei real respecte al servei programat, ha sigut del 98,1% a Barcelona-Vallès. Els últims 10 anys aquest índex de compliment del servei s’ha situat sempre per sobre del 97% a totes les línies.

Pel que fa a l’Índex de Satisfacció, les persones usuàries puntuen amb un 77 sobre 100 la qualitat del servei ofert per la companyia a les Línies Metropolitanes, sent aquesta la valoració la més alta dels últims anys i assolint el seu rècord històric. Es mesura mitjançant unes 1.100 enquestes directes als usuaris i usuàries en base a 27 valors. La puntualitat és un dels aspectes més ben valorats.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem