L'Ajuntament no canviarà la Zona de Baixes Emissions per l'anul·lació de la de Barcelona

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha anul·lat la Zona de Baixes Emissions de Barcelona

L'Ajuntament de Sant Cugat no modificarà la Zona de Baixes Emissions, tot i l'anul·lació de la de Barcelona per part del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. El govern municipal ha defensat la normativa que limita la circulació dels vehicles més contaminants al centre de la ciutat i que va entrar en vigor el 2021. "Hem aprovat la Zona de Baixes Emissions amb tot el suport dels serveis jurídics de l’Ajuntament. Hem fet tot el que ens han dit perquè tiri endavant", va defensar el regidor de Mobilitat, José Gallardo, durant el ple municipal. 

Tot i això, Gallardo va reconèixer que si hi ha alguna resolució judicial que suspengui la Zona de Baixes Emissions, s'haurà d'acatar: "Si alguna cosa s’ha fet malament, tothom és lliure de de portar-ho on cregui convenient". "Aquest govern es mou per resolucions judicials. En aquests moments no tenim cap instrucció", va recalcar l'alcaldessa, Mireia Ingla.

El regidor de Mobilitat va defensar la Zona de Baixes Emissions i va assegurar que disposen de dades que demostren un descens de la contaminació a Sant Cugat. L'alcaldessa va recordar que Sant Cugat s'ha afegit a l'Acord per la Qualitat de l'Aire a Catalunya, que implica administracions i institucions d'arreu del país. En aquest sentit, va indicar que tots els municipis catalans de més de 20.000 habitants hauran de disposar d'una Zona de Baixes Emissions el 2025: "És l’única manera de garantir el compromís de la qualitat de l’aire, el 60% de les emissions de CO2 ve de la circulació. És molt seriós i un compromís de país".

Crítiques de l'oposició

 "Estem a favor de la qualitat de l’aire i el futur de les ciutats passa per la descarbonització. Però no estem gens a favor amb les maneres com s’ha implantat. Cal apostar per les alternatives", va plantejar la portaveu de Junts per Sant Cugat, Carmela Fortuny, que va demanar avançar en la reforma i millora de la xarxa de busos urbans. "No pot ser que l’única alternativa per una persona gran que agafa el cotxe un cop a la setmana per anar a la Mútua o a carregar al supermercat sigui que desballesti el cotxe", va lamentar.

Per la seva banda, Aldo Ciprian, portaveu de Ciutadans, es va preguntar què passaria amb les sancions que s'han posat fins ara i advertia que la següent Zona de Baixes Emissions a caure seria la de Sant Cugat. "Hem sigut molt beligerants contra la Zona de Baixes Emissions, perquè ha estat mal implementada", va apuntar.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem