L’Arrabassada cau al segon lloc del rànquing de carreteres més perilloses de Catalunya

La carretera registra 3,7 accidents greus per any

Després d’anys encapçalant la classificació de sinistralitat, la carretera de l’Arrabassada ha perdut la primera posició del rànquing de vies més perilloses de Catalunya. Tot i això, el tram que connecta Sant Cugat del Vallès amb Barcelona a través de Collserola es manté com un dels punts amb més risc d’accident greu o mortal del país, amb una mitjana de 3,7 accidents greus per any.

Més info: 900 ferits en 10 anys a l'Arrabassada: la carretera negra per als motoristes

Segons el 24è estudi iRAP del RACC, corresponent al període 2022-2024, l’Arrabassada ha baixat fins al segon lloc del llistat, superada per la carretera T-314 entre Cambrils i Reus. Malgrat aquest descens, la via continua inclosa dins del grup dels deu trams amb un índex de perillositat més elevat de la xarxa viària catalana.

Com la resta de carreteres que apareixen al rànquing, l’Arrabassada és una via convencional, amb un únic carril per sentit, un tipus d’infraestructura que concentra la major part dels accidents greus i mortals. En aquest sentit, el president del RACC, Josep Mateu, ha remarcat que aquest tipus de carreteres presenten un risc molt superior al de les vies desdoblades.

Motoristes, el col·lectiu més vulnerable

L’informe també posa l’accent en el paper de les motocicletes en la sinistralitat viària. Tot i que només representen el 3,2% de la mobilitat global, les motos estan implicades en gairebé la meitat dels accidents mortals i greus. Una dada especialment rellevant en una carretera com l’Arrabassada, freqüentada habitualment per motoristes, sobretot durant els caps de setmana.

Més info: Mor un motorista de 29 anys en un accident a l'Arrabassada a Sant Cugat

Pel que fa al canvi al capdamunt del rànquing, el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, ha explicat que la T-314 ha passat a ocupar la primera posició arran de dos accidents mortals i un ferit greu registrats en aquest tram durant el trienni analitzat. Uns fets que, segons Lamiel, “han fet saltar els números”, tot i recordar que en els sinistres hi conflueixen diversos factors, inclosos elements de la infraestructura.

L’estudi del RACC ha analitzat més de 6.300 quilòmetres de carreteres interurbanes i ha relacionat el nombre d’accidents greus i mortals amb la intensitat mitjana diària de trànsit. En aquest marc, l’informe alerta que el 26% de la xarxa viària catalana presenta un risc alt o molt alt d’accident greu o mortal, una xifra que ha augmentat dos punts respecte del període anterior. Alhora, els sinistres greus i mortals han crescut prop d’un 5%.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem