L'Assemblea de la Bici de Sant Cugat no aposta per la matriculació i assegurança

El col·lectiu reconeix un "conflicte" entre ciclistes i vianants però no creu que la solució passi per "obligacions i traves"

L'Assemblea de la Bici de Sant Cugat s'ha mostrat contrària a la matriculació de les bicicletes i a una assegurança pels ciclistes, després que l'alcaldessa Mercè Conesa considerés que podria ser una bona possibilitat per "donar seguretat a tots els usuaris de la via pública".

"És veritat que hi ha un conflicte a la ciutat perquè cada vegada la bicicleta s'ha implentat més", ha reconegut Ernest Vidal, de l'Assemblea, que ha afegit que la solució no passa per "obligacions i traves". Sobre la matriculació de bicicletes ha estat clar: "És inviable i desincentiva l'ús. Si ara que es comença a incrementar l'ús de la bicicleta i ho compliquem, serà una fre". "Si algú que utilitza la bici per anar a comprar el pa, ha de matricular-la, fer-se assegurança... l'acabarà deixant", ha afegit

Vidal ha recordat que "Zimbawe és l'únic país del món" on és obligatori matricular les bicicletes i ha insistit en la dificultat d'implantar un sistema d'aquest estil. "Què fem amb les bicicletes dels nens, o les bicicletes de muntanya, carretera...?", s'ha preguntat.

Tot i això, des de l'Assemblea de la Bici de Sant Cugat demanen afrontar el "conflicte" de la mobilitat entre ciclistes i vianants a través de la Taula de Mobilitat, on han presentat diverses propostes. "Hi ha ciclistes incívics que ens perjudiquen a tots", ha lamentat. "El més segur per la bicicleta és que hi hagi més bicicletes", ha apuntat Vidal, que finalment ha assenyat la importància de la bici per configurar una mobilitat sotenible i menys un aire menys contaminat.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem