Obstacles i canvis de direccions: les actuacions per pacificar l'avinguda del Baixador

S'instal·laran barreres New Jersey i s'evitarà la continuïtat del sentit de la circulació

L'EMD de Valldoreix impulsarà un seguit d'actuacions per pacificar l'avinguda del Baixador i reduir el trànsit de vehicles. És una de les demandes històriques dels veïns, a l'espera de la urbanització del carrer, que encara va per llarg. El veïnat fa anys que denuncia la inseguretat, produïda pel mal estat de la via i l'excés de velocitat d'alguns conductors.

Més info: Veïns del Baixador veuen "desorbitat" el cost que hauran de pagar per la urbanització

Així, l’administració valldoreixenca ha dissenyat un pla de pacificació que implicarà la implantació immediata de mesures correctores que han d’ajudar a treure vehicles del carrer i obligaran a disminuir la velocitat. Va ser un compromís de la Junta de Veïns a proposta del PSC.

 

S'instal·laran barreres de formigó 'New Jersey' a totes les cantonades per estrényer el carrer i propiciar la disminució de la velocitat. En total se'n col·locaran 24 a les cruïlles amb els carrers Ramon Escayola, passeig del Roser, carrer del Llesamí, rambla del Jardí, passeig de les Camèlies, passeig de l'Orquídia, carrer de Sant Sebastià, carrer de Pamplona, carrer dels Ocells i carrer del Pla.

avinguda baixador valldoreix

Barreres New Jersey que s'instal·laran

Canvis de direccions

A més, es durà a terme una implantació de canvi de direccions segmentada per trams, tal com contempla el projecte d’urbanització de la via. És a dir, no es podrà circular pel mateix sentit en tot el carrer i els trams seran de sentit únic. Aquesta modificació de les direccions vol evitar la continuïtat del sentit de la circulació, fent que l’avinguda del Baixador no sigui una ruta ràpida de sortida.

avinguda baixador sentits

La mesura vol expulsar els cotxes que no són del barri, millorar el trànsit i facilitar l’accés als carrers adjacents. La modificació dels sentits de circulació també servirà com a prova pilot de la mobilitat de la zona, així com per copsar si el projecte és encertat o si cal buscar noves solucions.

Per últim, s’ha previst la implantació de senyalització vertical, recordant limitació de circular a més de 30km/h.

 
Comentaris

Destaquem