contingut promocionat
thumbnail logo cuadrat

 

Patinets a Sant Cugat: la difícil convivència en els carrers de vianants

Des de l'1 de gener s'han registrat 12 accidents amb patinet i s'han posat 19 sancions a Sant Cugat

El creixement exponancial dels patinets elèctrics pels carrers de Sant Cugat és una demostració dels canvis d'hàbits en la mobilitat. Una mobilitat més sostenible, però que també provoca alguns problemes de convivència en zones que comparteixen vianants, ciclistes i els nous vehicles de mobilitat. Les velocitats amb les que circulen alguns patinets sovint són un perill per vianants. A Sant Cugat s'han registrat diversos accidents.

El regidor de Mobilitat, José Gallardo, reconeix l'increment d'aquests vehicles i algunes problemàtiques: "Van per zones on no estem acostumats que hi vagin. Amb el patinet hi ha més incidències i la gent està més cremada". A més, assenyala que hi ha hagut algun accident aparatós.

Alertis 300x250 2

12 accidents a Sant Cugat

"Van a velocitats que a vegades no corresponen", lamenta Gallardo, que assegura que hi ha "moltes queixes" de vianants i un "malestar". Tot i això, recorda que és una problemàtica que es viu en moltes d'altres ciutats.

La Policia Local té comptabilitzats dotze accidents amb vehicles de mobilitat personal des de l'1 de gener. Un d'ells va ser de certa gravetat, mentre que la resta van ser més lleus.

Prohibit circular per les zones de vianants

Des de l'1 de gener està prohibida la circulació de patinets per voreres i zones de vianants, a més que tenen la velocitat limitada a 25% i no poden portar acompanyant. Tot i això, pels carrers vianantitzats encara es veuen moltes persones circulant amb patinet. Quatre mesos després, encara es poden veure bastants incompliments per Sant Cugat. Des de l'1 de gener, la Policia Local ha interposat 19 denúncies a patinets.

La majoria (7) han estat per circular per zones reservades a vianants i transportar passetgers (6). També n'hi ha hagut per conducció negligent o temerària, conduir sota els efectes de l'alcohol i no respectar la senyalització viària. A més, s’han decomissat 4 patinets: 1 per alcohol i 3 per no donar garanties de propietat el conductor.

José Gallardo, regidor de Mobilitat: "Fins ara tothom ha fet el que ha volgut"

El regidor de Mobilitat destaca que hi ha de tot: persones que compleixen la normativa dels patinets i d'altres que no. "Hi ha molta gent que no coneix la normativa. Molta gent va en patinet per la vorera i zones de vianants i se'ls ha d'explicar que no es pot fer", emfatitza.

"És problemàtic en funció de la dimensió que li volem donar. Ens hem d'adaptar i s'ha de regular", apunta Gallardo, que afegeix: "Fins ara tothom ha fet el que ha volgut. Una vegada la gent aprengui el que pot fer o no, tot això canviara".

La normativa santcugatenca

La normativa que regula l'ús dels patinets pels carrers és de la DGT i va entrar en vigor l'1 de gener. Tot i això, els ajuntaments tenen marge per concretar algunes de les mesures. L'Ajuntament de Sant Cugat està treballant en una ordenança, que sempre s'haurà de regir per les directrius de la DGT. "Estem mirant els temes de velocitat, que és on més problemes hi ha", assenyala Gallardo. Actualment, els patinets tenen la velocitat limitada a 25 km/h.

L'Ajuntament té potestat per decidir si el casc és obligatori. El regidor de mobilitat, es mostra favorable a l'obligatorietat del casc. Tot i això, volen evitar obligacions que "puguin impedir fere el pas a la bici o a patinet". Per aquest motiu, descarten establir una assegurança obligatòria: "El que faria és reduir el número de persones que agafarien la bici o el patinet. Volem incentivar-ho, no posar pals a les rodes".

Empresa de vehicles compartits?

El Pla d'Emergència Climàtica de Sant Cugat es fixava l'objectiu d'impulsar un sistema de vehicle de mobilitat personal gestionat per un ens privat. Tot i això, el regidor de Mobilitat ho descarta completament: "Estem totalment en contra d'empreses que deixin els seus patinets al carrer per l'ús"

Així, explica que estan promovent més bicibox: "No necessitem tant tenir el propi vehicle, perquè la majoria de gent en té. Però si més llocs per aparcar la bicicleta".

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem