Veïns de Joan Oliver defensen la pacificació del carrer

Un grup de veïns del carrer de Joan Oliver defensa que han guanyat en tranquil·litat i que hi ha menys trànsit i soroll

Un grup de veïns de Joan Oliver ha sortit en defensa de la pacificació de l'últim tram de carrer, on s'han suprimit places d'aparcament i s'ha limitat l'entrada de vehicles per augmentar la seguretat dels infants de l'escola Pi d'en Xandri. La posada en marxa del projecte va mobilitzar un col·lectiu de veïns, que es va mostrar frontalment en contra dels canvis. Davant d'aquesta reacció, un altre grup ha volgut fer sentir la seva veu i defensar la pacificació, com també fa l'Associació de Famílies d'Alumnes.

Més info: La pacificació de Joan Oliver: veïns en peu de guerra i satisfacció a l'escola

"Hem guanyat molta tranquil·litat al carrer i hem notat menys soroll i menys trànsit de cotxes. Es guanya un espai. Aquí vivim moltes famílies amb nens i creiem que és positiu", defensa Antoni Montes. Per ara s'hi han sumat més d'una desena de veïns, que consideren que no hi ha una majoria clara en contra de la pacificació.

De fet, aquests santcugatencs van decidir mobilitzar-se per defensar el projecte arran de la concentració de rebuig durant el primer dia d'escola, el dilluns 10 de gener. "No érem conscients del moviment en contra del projecte. Ens va sobtar molt, no tant el contingut, com les formes", apunta Montes, que assenyala que no volien que parlessin en el seu nom. "Vam decidir unir-nos i fer sentir la vostra veu, perquè hi ha un grup de veïns que està a favor", assegura. 

Més tranquil·litat

Antoni Montes reconeix que a les hores d'entrada i sortida de l'escola es generaven problemes per l'elevat volum de trànsit, especialment de famílies que deixaven els seus fills. En ser un carrer sense sortida, s'havien de fer maniobres. "Les voreres no són molt àmplies, els infants havien de baixar a la calçada", explica el veí, que afegeix: "Es generaven enrenous, es veien cotxes fent marxa enrere, nens creuant... Hi havia un problema de seguretat que s’havia de solucionar".

Per això, veuen amb bons ulls la pacificació i que es deixi passar només als vehicles que van als aparcaments soterrats. "Es millora la seguretat i tenim un carrer més ttranquil, que pot semblar una rambla per on es pot passejar i compartir espai amb els veïns", celebra Montes, que considera que aquestes accions revaloritzen el carrer i permeten fer-hi més vida. "Reduir trànsit sempre és positiu i es guanyar espai per les persones. És cap on van les ciutats", sentencia. 

Com ha de ser el carrer?

El següent pas d'aquest grup de veïns serà consensuar com volen que sigui el carrer, ja que l'actuació que s'ha fet fins ara és provisional. Una possible proposta és crear una via de plataforma única i distribuir els bancs de manera diferent. A més, obren la porta a parlar amb els veïns que s'han oposat al projecte i poder millorar entre tots el projecte.

Per Antoni Montes, el fet que ha fet oposar-se a alguns veïns és la pèrdua de places d'aparcament: "Alguns veïns utilitzaven aquestes places per aparcar els seus cotxes. Nosaltres també ho fem a vegades, o quan tenim visites. Però, podem fer un sacrifici i aparcar 50 metres més amunt per guanyar seguretat".

Rebuig al projecte

Els veïns contraris a la pacificació consideren que la seguretat pels infants ha empitjorat amb el tall del carrer. "La solució plantejada és un risc pels infants de l'escola", va assegurar Jaume Casal, representants dels veïns que critiquen el projecte. El motiu, apuntava, és que ara els nens passejaran pel carrer sense vigilar, mentre que seguiran entrant i sortint cotxes dels pàrquings. 

Tot i reconèixer que hi havia un problema a les entrades i sortides de l'escola per l'arribada de les famílies, creuen que no era necessària una pacificació durant els set dies a la setmana i totes les hores: "Potser s’havia de regular de manera puntual en alguns horaris. Però no durant tot el dia o els caps de setmana, quan hi ha necessitat dels veïns o familiars de poder accedir. Són moments que no és necessària la pacificació. Quan hi ha problemes de circulació és a l’entrada i sortides de l'escola".

Casals assegurava que la seva principal prioritat no és recuperar les poc més de vint places d'aparcament eliminades, tot i que apunta que a les nits és difícil aparcar al barri. En aquest sentit, destaca que en alguna de les propostes que han pensat, hi té lloc l'aparcament. Per tot plegat, demanen reunir-se amb el govern municipal per poder ser escoltats i tingudes en compte les seves demandes. Així, també estan fent una recollida de signatures entre el veïnat. 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem