La Zona de Baixes Emissions de Sant Cugat supera el primer tràmit

La Zona de Baixes Emissions té l'objectiu de millorar la qualitat de l'aire a Sant Cugat

El Ple Municipal ha aprovat inicialment, amb els vots a favor del govern d'ERC-MES, PSC i CUP, l'ordenança de la Zona de Baixes Emissions de Sant Cugat, que restringirà el trànsit dels vehicles més contaminants al centre de la ciutat. Ara s'obre un període d'al·legacions i, posteriorment, s'aprovarà de manera definitiva. La proposta inicial estableix una àrea restringida de quatre quilòmetres quadrats i afectarà tant a residents com a gent de fora del municipi. Pel que fa a multes, que podran ser de fins a 500 euros, hi haurà una moratòria de sis mesos des de que s'aprovi.

El model és similar al que ja s'està aplicant a Barcelona i que impedeix l'entrada als vehicles que no disposin d'una etiqueta ambiental, amb algunes excepcions, a la Zona de Baixes Emissions. Afectarà al voltant d'un 16% dels vehicles de Sant Cugat i el transport de mercaderies i de transport públic tindrà una moratòria d'un any per poder circular sense restriccions.

Més info: Així es la proposta de Zona de Baixes Emissions: afectarà també els residents

 

Tot i que inicialment, el regidor de Mobilitat, José Gallardo, va parlar que l'ordenança entraria en vigor al juliol o al setembre, durant el ple ha comentat que s'haurà de parlar quan es posarà en marxa definitivament. 

"L'objectiu és vetllar per la qualitat de l'aire i salut pública, és vital", ha explicat Gallardo. "És una proposta inicial i animo a tota la ciutadania a fer les al·legacions que creguin oportunes", ha emfatitzat Gallardo, que ha assegurat que és el moment de fer canvis "potents i dràstics". "És una àrea petita on es pot fer el desplaçament a peu", ha afegit.

Abstenció de l'oposició

Junts per Sant Cugat i Ciutadans s'han abstingut i han coincidit en assenyalar que ara no és el moment per aprovar la Zona de Baixes Emissions. La regidora de Junts Cristina Paraira ha assegurat que consideren que és una actuació "molt necessària" per millorar la qualitat de l'aire i que comparteixen en el fons. Tot i això, considera que no queda clar com s'introduiran les propostes que ciutadans i entitats han fet sobre l'ordenança.

 

"En la situació actual, hi ha gent que quan surti del confinament, no podrà fer servir el cotxe És molt difícil trobar l'equilibri. Demanarem moratòria per poder treballar-ho", ha apuntat Paraira.

Per la seva banda, Aldo Ciprián, de Ciutadans, ha assegurat que, en l'actual crisi social i econòmica del coronavirus, "no és el moment" de tirar endavant la Zona de Baixes Emissions. "Un cotxe elèctric val 45.000 euros i un de dièsel uns 15.000. És necessari gravar els ciutadans amb la que està caient?", ha reflexionat. A més, ha retret el govern que no avanci en les ordenances de terrasses o dels patinets.

El mapa de la Zona de Baixes Emissions

captura de pantalla 2020 05 15 a las 13 37 01

La Zona de Baixes Emissions estarà delimitada per la carretera de Vallvidrera, la Ronda Nord, l'avinguda de Roquetes, l'avinguda de les Corts Catalanes, el carrer de Llaceres, el passeig de Valldoreix.

 
Comentaris

Destaquem