L’Ajuntament inclou la compra el Centro Popular Andaluz (CPA) a les inversions de 2025

Tot i això, encara no hi ha un acord entre l'entitat i l'Ajuntament

L’Ajuntament de Sant Cugat podria culminar la compra de la seu del Centro Pupular Andaluz (CPA) aquest mateix 2025. Aquesta és una de les conseqüències de la modificació de pressupost municipal aprovada pel ple, aquest 12 de maig. Segons ha explicat el tinent d’alcalde d’Economia, Carles Brugarolas, aquests canvis en el pressupost són per incorporar romanent de l'any 2024. El polític de Junts ha recordat que aquests diners no s’ha pogut incorporar al pressupost fins al mes de març de 2025, data a partir de la qual l’Ajuntament va deixar d’estar tutelat.

Cal recordar que a causa d'un tancament de l’any 2023 amb un dèficit de 22,3 milions d'euros, l’Ajuntament tenia l’obligació legal de submissió a tutela financera de la Generalitat. Aquest fet va paralitzar la capacitat inversora i d’endeutament del consistori, però ara la situació ha canviat. A una partida d’inversió inicial de 19 milions se li n'ha sumat una d’extraordinària de 19 milions més provinent del romanent de l’any passat. Aquest fet ha permès incloure la compra del CPA com una de les inversions d’aquest 2025, culminant així un objectiu en matèria d’equipaments que ja va manifestar el govern anterior tripartit (ERC, PSC, CUP) i que ha reiterat l’actual (Junts i ERC). De fet, el tripartit va anunciar el 2021, en una roda de premsa, la intenció de comprar el CPA i fins i tot va dir que ja tenia els diners pressupostats, però la compra no va arribar. 

El CPA no en sap res

Malgrat tots aquests moviments polítics, l’entitat assegura que no té cap constància formal que l’Ajuntament vulgui comprar la finca. Segons la presidenta del CPA, Leonor Gómez, “ara com ara no hem tingut cap reunió amb el govern ni tenim cap oferta concreta sobre la taula. L’Ajuntament pot fer el que vulgui al ple, però si s’acaba efectuant la venda serà perquè així ho han votat els socis en una assemblea valorant una oferta per escrit”, ha declarat.  

Leonor Gómez davant del CPA. FOTO: Bernat Millet

Leonor Gómez davant del CPA. FOTO: Bernat Millet

Mirant enrere, l’any 2015, l’Ajuntament de Sant Cugat va intervenir per evitar la desaparició del CPA. En aquell moment, l’entitat arrossegava des del 2010 un deute de 197.806 euros amb Promusa, derivat del pagament de l’IVA de la  construcció de l’actual seu al passeig de Francesc Macià, 38 inaugurada l’any 2007. Com a solució, l’Ajuntament i el CPA van signar un conveni pel qual el consistori assumia el deute a canvi de la cessió d’ús del teatre principal, obrint-lo a la ciutadania fins a l’any 2026.

L’any 2021, l’anterior govern ja va interessar-se per l’edifici, però mai no s’ha arribat a cap acord concret. Durant aquest impàs, el CPA ha rebutjat ofertes de persones particulars de fins a 800.000 euros amb l’esperança que la quantitat que hi destini l’ajuntament sigui superior. L’entitat, que actualment compte amb uns 150 socis, té sota el braç una taxació de l’any 2021 elaborada per tècnics municipals que valora l’edifici (incloent-hi el bar) en un milió i mig d’euros. Leonor Gómez manté que si l’ajuntament vol seure a parlar de l’operació de compravenda “aquesta serà la base de la qual partirem”. En altres paraules, esperen que la xifra sigui aquesta o superior.  

Més info: La possible compra del CPA, "una oportunitat que l'Ajuntament no pot deixar escapar"  

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem