Òmnium i l'ANC han convocat una concentració aquest dissabte, 30 de setembre, per tal de demanar que es canviï el nom de la plaça d'Espanya de Sant Cugat, ubicada a Mira-sol, pel de plaça del 1714. Un acte que s'emmarca dins dels actes de commemoració de l'1 d'octubre. Una trentena de persones ha participat en l'acte i han canviat simbòlicament la placa on hi ha escrit el nom de la plaça.
S'ha llegit un manifest durant la trobada, on s'ha demanat a l'Ajuntament que canviï el nom de la plaça, de fet després de l'1-O es va canviar el nom de la plaça del rei pel de plaça de l'U d'octubre. "L'ajuntament, com a servidor públic, té l'oportunitat de mostrar el seu compromís amb la gent, cercant el benestar dels ciutadans i evitant el malestar que genera mantenir encara el nom actual d'aquesta plaça. Té l'oportunitat de mostrar el seu compromís sincer amb el país", diu el manifest de les entitats independentistes.
Durant l'acte, hi ha hagut un moment de tensió entre manifestants i el regidor de VOX Marcos Rodríguez, que ha passat per la concentració amb el seu cotxe.
Moment de lectura del manifest FOTO: Cedida
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok