La majoria de grups municipals amb representació al ple de Sant Cugat ha reconegut que és necessari fer un catàleg per tenir comptabilitzats els locals comercials "emblemàtics" de la ciutat, tal com els defineix el PSC en la moció que el grup ha presentat aquest dilluns, 20 d'abril, en l'últim ple municipal ordinari d'aquest mandat. Tot i això, la proposta socialista no ha estat acceptada pel plenari per "poc precisa" i per no definir quins són els locals emblemàtics.
La proposta incloïa que es catalogués aquest comerç denominat emblemàtic i, a la vegada, es prengués mesures proteccionistes com ja s’ha fet en altres ciutats com Barcelona, Terrassa o Mataró. Pel PSC era important poder determinar les mesures proteccionistes tant de l’edifici, com de l'activitat comercial, amb l’objectiu de facilitar la seva continuïtat.
Les intervencions dels grrups
El grup socialista ha defensat la seva proposta. "És una moció que vol instar a fer un catàleg d'aquests comerços, entenem que Sant Cugat ha estat en creixement, hauríem d'establir criteris en mans de l'Ajuntament per crear el catàleg i quines han de ser les mesures proteccionistes".
Des de la CUP, el portaveu, Guim Pros, ha subratllat que "és evident que llegint la moció hi ha un caràcter positiu tot el que vagi a favor del comerç local és positiu". I ha afegit que el seu grup sempre ha defensat el comerç local de proximitats i que s'ha oposat al model de franquícies que "s'està imposant a Sant Cugat". "Veiem que la moció no és prou precisa i hi ha aspectes que poden portar a la confusió", ha sentenciat.
Roser Casamitjana d'ICV-EUiA ha explicat la posició dels ecosocialistes, "Hi ha dues coses que no veiem clares, en primer lloc cal saber qui establirà la catalogació de comerç emblemàtic. L'altra cosa que no veiem clara és quines són les mesures proteccionistes que es podran prendre des de l'Ajuntament. Tot i això votarem a favor".
Per part del PP, Àlvaro Benejam s'ha expressat amb la mateixa línia que els altres grups municipals pel que fa la necessitat d'un catàleg. “No sabem a quins locals fa referència a la moció. Primer s'hauria de fer un catàleg per saber quins locals són emblemàtics. Sí que estaríem d'acord en fer aquest catàleg".
Des de CiU, el tinent d'alcalde d'Economia i Comerç, Carles Brugarolas, ha dit que tots els grups valoren positivament la singularitat que hi ha a Sant Cugat. "Pot haver-hi risc d'homogeneïtzació del comerç de la ciutat aquest procés ha succeït a altres llocs. El que tots compartim és que la identitat pròpia es preservi . Pensem que hauríem de concretar més i definir què vol dir ser emblemàtics. Aquí ja vam fer un catàleg de protecció del patrimoni", ha assegurat.
La votació
La moció del PSC ha estat rebutjada per 15 vots en contra, 4 abstencions i 4 vots a favor.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok