Demanen 5 anys de presó a la propietària d'una agència de viatges de Sant Cugat per estafa

La propietària de l'agència G&M Viatges s'hauria quedat amb gairebé 70.000 euros d'una vintena de clients a qui va deixar sense viatges

La Fiscalia demana cinc anys de presó per la propietària d'una agència de viatges de Sant Cugat que es va quedar amb gairebé 70.000 euros d'una vintena de clients a qui va deixar sense viatges. Segons ha avançat Ràdio Rubí, el judici tindrà lloc els dies 9, 10 i 11 de desembre a la secció sisena de l'Audiència de Barcelona. Està acusada d'un delicte continuat d'apropiació indeguda.

Més info: Una afectada explica la presumpta estafa d'una agència de viatges de Sant Cugat

Les estafes es van produir entre 2018 i 2019. Una vintena de clients van contractar viatges a l'agència G&M Viatges, ubicada en un pis de l'avinguda de Lluís Companys de Sant Cugat. La propietària va convèncer la majoria d'anul·lar els seus viatges per diferents motius, comprometent-se a retornar els diners. Però es van quedar sense viatge i sense diners. Segons informa Ràdio Rubí, l'estafa ascendiria a 68.077 euros i va afectar vint clients.

El cas de la Meritxell i el Marc: sense viatge de noces

Fa cinc anys, quan va esclatar el cas, el TOT Sant Cugat va parlar amb dos dels afectats, el Marc i la Meritxell. Eren una parella de Sant Cugat que van localitzar l’agència G&M Viatges de Sant Cugat a través de la plataforma bodes.net. Li van sol·licitar un pressupost pel viatge i els van oferir un itinerari combinat de Bahames i Canadà, per realitzar-lo entre finals de juliol i principis d’agost de 2019.

A finals de juliol de 2018 els reclama el primer pagament amb urgència, 2.460 euros, per poder reservar un hotel de Bahames sota el pretext que “si no fem el pagament ens quedarem sense plaça a l’hotel perquè està molt sol·licitat”. Mentrestant, van rebent documentació en què s'assegurava la reserva d'hotels i vols de destí. La parella insisteix per rebre les targetes de vol i la propietària de l'agència assegura que només les pot entregar el dia abans de marxar de viatge.

Però la parella contacta amb els hotels i descobreix que no existeix cap reserva. La resposta de l'agència és que té la reserva feta amb els operadors majoristes. Un cop abonats els 7.508 euros de la totalitat del viatge, la parella dubta a viatjar per uns problemes de salut: "La propietària ens indica que en el cas de no viatjar, una asseguradora es farà responsable de 100% de les quanties".

La propietària desapareix

"Ella ens recomana no viatjar i ens persuadeix perquè sigui així", asseguren. Finalment, decideixen no viatjar, ja que la Meritxell s'ha de sotmetre a una operació. La parella inicia pel seu compte els tràmits amb l'asseguradora, però necessiten documentació de l'agència. Intenten localitzar la propietària per WhatsApp, telèfon, presencialment i burofax. Però no obtenen resposta. 

Finalment, descobreixen que l'agència va fer el contracte amb l'assegurança amb posterioritat al requeriment de la parella per cobrir la cancel·lació i altres circumstàncies del viatge, i l'asseguradora ho va utilitzar com a justificació per no reemborsar cap quantia. Tot i això, ells ja havien pagat anteriorment les primes de l'assegurança a l'agència. Mai més van poder localitzar la propietària i van portar el cas als Mossos. 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem