Els subministraments i serveis al capdavant de les queixes i consultes a Sant Cugat

Les reclamacions es centren en els subministraments de telefonia i energia, mentre que les consultes es produeixen sobretot sobre l'àmbit bancari i de les assegurances

Serveis i subministraments tornen a sumar la major quantitat de consultes i reclamacions de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor de Sant Cugat del Vallès al 2017. És el que s'extreu de la memòria sobre l'any passat presentada aquest matí a l'ajuntament de la ciutat, on s'ha confirmat l'OMIC com un servei per informar i assessorar, així com per resoldre diverses problemàtiques relacionades amb el consum dels santcugatencs.

La tinenta d'alcalde de Promoció Econòmica, Govern obert i Innovació, Joana Barbany, ha presentat la memòria juntament amb la directora de l'OMIC, Mercè Àlvarez i la cap de servei d'atenció ciutadana a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC), Gemma Foj. En ella, es consolida la tendència de que subministraments de telefonia i energia i serveis d'assegurança i bancaris siguin els temes que més consultes i queixes demanden a la ciutat.

"Animem als futurs usuaris a fer les seves reclamacions a través de correu electrònic o a l'oficina d'atenció, presencialment" ha volgut destacar Barbany a l'inici de la presentació. A més, ha destacat que el coneixement de l'OMIC, que també compta amb assessoria jurídica els divendres al matí, "és més aviat reactiu". No obstant això, "sempre que fem l'Observatori sobre la ciutadania preguntem sobre l'oficina" i el seu coneixement entre els ciutadans, ha volgut matissar.

Per la seva banda, Álvarez ha incidit molt en l'efectivitat de l'OMIC com a organisme d'arbitratge després dels seus 33 anys d'existència, ja que "un 77% de les reclamacions les resolem des de l'Ajuntament, i un 42% dels casos tenen una resposta favorable". Cal diferenciar, però, entre les empreses de subministrament, "que sempre accepten un arbitratge" i les de serveis, que no solen acceptar-lo. Amb aquests casos, l'OMIC només pot oferir assessoria jurídica.

Cal destacar, finalment, que la tendència demostra una increment de les consultes i reclamacions per lloguers: "hi ha hagut moltes consultes amb el tema del lloguer", especialment en conflictes entre llogater i immobiliaria, ja que l'oficina no pot intervenir entre particulars.    

Més informació
 
Comentaris

Destaquem