Realitat virtual per treure la por a les vacunes a l'Hospital General

El nou sistema s'aplica a la unitat pediàtrica del centre a Sant Cugat

L'Hospital Universitari General de Catalunya ha incorporat un sistema d'ulleres de realitat virtual a les vacunacions que realitza al servei de pediatria. L'Objectiu és afavorir la relaxació dels pacients, distraient la seva atenció i, així, reduint el dolor i l'ansietat dels petits pacients a l'hora de vacunar-se.

Els nous dispositius de realitat virtual s'han implementat, inicialment, per als pacients de pediatria en l'àrea de vacunació, i en el futur es podria estendre el seu ús a altres serveis. Mitjançant aquestes ulleres, el pacient pot gaudir d'aplicacions i jocs amb les quals pot visitar paisatges llunyans, viatjar pel fons marí o formar part de la natura.

El nou sistema es fa serveir a l'Hospital Universitari General de Catalunya. FOTO: Bernat Millet

El nou sistema es fa serveir a l'Hospital Universitari General de Catalunya. FOTO: Bernat Millet

Una iniciativa que forma part del Pla d'Humanització de l'Assistència Sanitària que promou el grup Quirónsalud, i que s'ha presentat a Sant Cugat aquest dimecres, 17 de juliol. Un pla que té una doble funció, la de millorar la percepció de l'atenció mèdica, i, sobretot, el benestar dels pacients al disminuir la seva ansietat.

Mireia Cigarran, de l'empresa impulsora de la iniciativa, ha explicat que "treballem amb teràpies de realitat virtual per reduir el nivell la percepció de dolor dels pacients i el nivell d'ansietat abans durant i després de procediments mèdics als hospitals". Actualment, la teràpia s'aplica a pediatria, en infants d'entre 6 i 8 anys, però ja s'està treballant a fer-ho extensible a altres edats i àrees.

Els personatge sinteractuen amb el pacient. FOTO: Bernat Millet

Els personatge sinteractuen amb el pacient. FOTO: Bernat Millet



Ara per ara, els infants, quan porten les ulleres de realitat, el que veuen és "un vídeo en animació per tractar les fòbies i problemes que creen els injectables". Com detalla, "en aquest vídeo el que estem intentant fer és donar una nova emoció a la percepció del dolor". Així, al vídeo hi ha "dos personatges, a un d'ells li passa una cosa, i per salvar-lo el pacient es converteix en superheroi, i el personatge interactua amb ell perquè salvi el personatge del perill".

"En aquest moment", afegeix, "a la tauleta del doctor ja veu que s'ha de col·locar el cotó, que és el moment en què el vídeo s'interactua amb el pacient, i després al moment de col·locar la injecció hi ha la interacció en el vídeo".

L'objectiu és reduïr l'ansietat dels pacients. FOTO: Bernat Millet

L'objectiu és reduïr l'ansietat dels pacients. FOTO: Bernat Millet

 

Més informació
 
Comentaris

Destaquem