Sant Cugat ajudarà a renegociar lloguers amb un nou punt de mediació

El punt de mediació començarà a funcionar aquest dijous 30 de juliol i ajudarà a renegociar els lloguers de l'habitatge habitual entre propietaris i llogaters

L'Ajuntament de Sant Cugat ha posat en marxa el Punt d'Atenció a la Mediació al Lloguer entre propietaris i inquilins per renegociar lloguers de l'habitatge habitual i facilitar acords i rebaixar preus i, d'aquesta manera, ajudar les persones afectades per la crisi econòmica de la COVID-19. Ho ha anunciat aquest migdia la tinenta d'alcaldia de Drets Socials, Núria Gibert en una roda de premsa a la sala de plens.

"Tenim un problema seriós amb l'habitatge i necessitem que tots ajudin". Amb aquest missatge Gibert s'ha dirigit als propietaris perquè ajudin a garantir el dret a l'habitatge i aconseguir que "les persones no hagin d'abandonar el seu habitatge".

Més info: Alerten d’una onada d’expulsions de Sant Cugat per la crisi del coronavirus

Un servei de mediació per a propietaris i llogaters

Aquest punt de mediació està adreçat a persones amb risc d'exclusió residencial i persones que hagin patit una davallada dels seus ingressos a causa de la crisi del coronavirus.

El servei de mediació entre propietaris i inquilins podrà renegociar una baixada del preu del lloguer o una condonació parcial. És un servei preventiu que vol evitar possibles procesos judicials i desnonaments.

Per afavorir l'entesa entre les dues parts interessades, l'Ajuntament de Sant Cugat bonificarà el 75% de l'IBI de l'habitatge on el propietari hagi aplicat una rebaixa del lloguer al seu inquilí. Una rebaixa de la qua encara no s'ha detallat en quins supòsits es podrà aplicar.

Al inquilins se'ls oferirà també informació sobre les opcions existents per afrontar el problema de dificultats pel pagament del lloguer i/o deutes relacionats amb l'habitatge habitual (ajuts, assistència jurídica gratuïta, etc.).

La tinenta d'alcaldia de Drets Socials, Núria Gibert, durant la presentació del punt mediació. FOTO: JL. Silva

La tinenta d'alcaldia de Drets Socials, Núria Gibert, durant la presentació del punt mediació. FOTO: JL. Silva

On cal sol·licitar el servei?

Les persones interessades en aquesta mediació, s'hauran d'adreçar a l'Oficina Local d'Habitatge de Promusa, preferentment per correu electrònic (olh@promusa.cat) i telèfon (93 587 89 10) a causa de les mesures per evitar contagis per coronavirus.

La Fundació de l'habitatge per a la inclusió social, Habitat 3, és l'encarregada de gestionar el servei de mediació.

Des d'aquest mateix dimecres, l'Ajuntament ha impulsat una campanya que s'allargarà els pròxims mesos. Una campanya titulada "l'habitatge és un dret" que vol conscienciar als santcugatencs sobre el problema de l'habitatge.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem