El Servei de Mediació al Lloguer tramita un 63% d'expedients amb resultat positiu

Aquest servei de l'Ajuntament ha tramitat 87 expedients en el seu primer any de funcionament

El Servei de Mediació del Lloguer ha aconseguit aquest primer any 24 renovacions contractuals, vuit alternatives habitacionals, nou rebaixes del lloguer, set revisions contractuals amb assessorament i dues contencions d'inici de procediment. També hi ha hagut resolucions negatives, sobretot degudes a falta de capacitat econòmica de la família usuària o falta de voluntat dels propietaris de l'immoble.

El Punt d'Atenció a la Mediació del Lloguer va posar-se en marxa ara fa un any, en plena crisi econòmica i social per la covid19. L'Ajuntament va obrir l'Oficina d'Habitatge adreçada a persones amb risc d’exclusió residencial i persones que hagin patit una davallada dels seus ingressos causa d’aquesta crisi. L’objectiu prioritari del Servei de Mediació del Lloguer és la de "prevenir possibles riscos de pèrdua de l’habitatge i la de promoure la permanència dels llogaters al seu habitatge habitual", segons informa l'Ajuntament.

Núria Gibert, Tinenta d’alcaldia de Drets Socials i Igualtat explica que “el nombre d’expedients resolts positivament avala la necessitat que hi havia a la ciutat d’aquest servei i  reforça el fet que els propietaris es corresponsabilitzin amb el dret a l’habitatge és imprescindible per a evitar processos judicials o el que és pitjor, la pèrdua  de l’habitatge”.

Al llarg del primer any de funcionament el Servei ha atès 87 expedients, derivats de Serveis Socials o bé de l’Oficina Local d’Habitatge. D’aquests, s’han resolt 70 expedients, un 87,50% del total dels derivats​. D'aquests, 42 han tingut resultats positius (alguns d'ells aconseguint més d'un objectiu) i 24 negatius.

L'Ajuntament assegura que "en tots i cadascun dels expedients s’ha fet una tasca important primer d’assessorament i després d’apoderament dels drets dels usuaris i usuàries. És important que la persona obtingui una visió objectiva de la situació, que facilitarà la cerca d’una solució realista de l’expedient, segons la normativa aplicable, l’estat econòmic i social de la família així com les possibles perspectives de futur de cada cas."

Per a sol·licitar el Servei de Mediació del Lloguer s’han de fer les peticions a través de l’Oficina Local d’Habitatge (av. Francesc Macià, 16). En aquesta oficina s’ofereix una primera atenció i, en funció de les diferents casuístiques, es derivarà al Punt d’Atenció a la Mediació al Lloguer. També es pot contactar amb l'Oficina al 935 878 910 o enviant un correu a olh@promusa.cat.

Aquest servei municipal està gestionat per la fundació de l’habitatge per a la inclusió social “Hàbitat 3”, una entitat gestora d’habitatge de lloguer social impulsada des de la Taula del Tercer Sector Social. En aquests moments l’Ajuntament està en procés de licitar aquest servei, que està previst que canviï de nom i passi a anomenar-se “Punt d’assessorament i suport al lloguer”. 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem