contingut promocionat
Organ L

 

“Volem donar resposta immediata en la resolució d’avaries”

Organ la immobiliària de Sant Cugat fundada l’any 1967, va posar en marxa ara fa deu anys el servei de Facility Manager per assessorar i mantenir el valor dels edificis

Organ va ser de les primeres administracions de finques en posar en marxa, ara fa deu anys, un servei de Facility Manager (FM) per assessorar en el manteniment dels edificis. Fruit d’aquesta experiència, l’empresa vol anar un pas més enllà i ha creat l’Àrea Tècnica de l’Edifici (ATE) per atendre les necessitats tècniques i de manteniment dels edificis. Per saber el seu funcionament, parlem amb Jaime Martínez, FM i responsable de l’ATE i Teresa Taron, membre de la Gestió d’Avaries i Reparacions (GAR) que integra aquest equip especialitzat.

Com va sorgir aquest nou servei del GAR?

Jaime Martínez: A Organ estem alineats amb la millora contínua i la innovació. Per assolir-ho creem departaments especialitzats que donen una millor resposta a les necessitats dels clients. Una de les més importants és el manteniment i la resolució eficient de les avaries i reparacions de les comunitats.

Quins beneficis té el GAR?

Teresa Taron: El benefici principal per als nostres clients és la ràpida actuació davant qualsevol incidència. El GAR dona resposta immediata i fa seguiment en la resolució de les avaries que sorgeixin en les comunitats i propietats que administrem. Hem posat a disposició dels clients una APP, mitjançant la qual poden enviar l’avaria i poden seguir en quin punt es troba la resolució d’aquesta. Igualment, poden informar-nos per mail o telèfon.

Quins són els serveis més demandats?

T.T.: Els serveis d’avaries són variats: fuites d’aigua, filtracions i humitats, portes de pàrquing, avaries en ascensors, temes elèctrics, problemes de serralleria, jardins, piscines... Com àrea tècnica destaquen la petició de pressupostos per obres de millora a l’edifici, tant per a rehabilitació, reparacions, instal·lació de plaques solar, accessibilitat o vehicle elèctric.

Que aporta als clients el servei d’ATE i el del FM?

J.M.: L’ATE no només dona resposta a les incidències a través de GAR, sinó que ofereix un assessorament tècnic en diverses matèries com la instal·lació de plaques solars fotovoltaiques, els carregadors de vehicles elèctrics, la gestió dels Fons Next Generation i dona resposta proporcionant serveis tècnics extraordinaris. A més, la figura del FM aporta el coneixement tècnic per liderar l’ATE i dona resposta als reptes tecnològics actuals i futurs dels manteniments dels edificis dinamitzant el seu ús i actualitzant els llibres de l’edifici per millorar la gestió patrimonial dels nostres clients.

Cap a on avança el sector immobiliari?

J.M.: Fa temps que es parla de les smart cities, el què implica que hi haurà smart buildings on viuran persones connectades. Per donar resposta, Organ fa anys que es prepara. La comunicació, la gestió de les dades per saber que està passant als edificis, les noves tecnologies i la intel·ligència artificial, les noves tècniques de manteniments, el respecte pel medi ambient i adaptar-se a les normatives, marca i marcarà l’administració, i obliga que el sector incorpori especialistes en diferents àmbits.

Reunió entre Jaime Martínez, Facility Manager i responsable de l'Àrea Tècnica de l'Edifici i Teresa Taron, membre de la Gestió d'Avaries i Reparacions FOTO: Cedida

Reunió entre Jaime Martínez, Facility Manager i responsable de l'Àrea Tècnica de l'Edifici i Teresa Taron, membre de la Gestió d'Avaries i Reparacions FOTO: Cedida

 

Més informació
 
Comentaris

Destaquem