QUADIS Autolica Mercedes-Benz ha presentat el nou GLB i el GLC 100% elèctric, dos vehicles amb una autonomia perfecta per viatjar amb la família amb comoditat, en un hotel de Sant Cugat que respira la mateixa filosofia ecològica que impera en el grup per la seva aposta en la mobilitat elèctrica.
La directora de QUADIS Autolica Mercedes Benz, Marga Gavilán, ha destacat que la marca està “apostant fort” per la mobilitat elèctrica i ha avançat la presentació de 14 nous models al llarg del 2026. I ha remarcat que tant la tecnologia dels vehicles com la infraestructura de les ciutats ja estan preparades per consolidar aquesta aposta. En aquest sentit, ha valorat els nous models amb autonomies de fins a 700 quilòmetres i sistemes de càrrega ràpida capaços d’oferir energia per recórrer 300 quilòmetres amb només 10 minuts de càrrega. “Són cotxes per anar a Madrid i gairebé tornar”, ha subratllat.
Nou GLB de QUADIS Autolica Mercedes-Benz. FOTO: Eloi Sin (TOT Sant Cugat)
El nou GLB i el GLC 100% elèctric
El nou GLB i el GLC 100% elèctrics han estat concebuts per combinar sostenibilitat, espai i tecnologia. Durant la presentació, els responsables de producte de la marca han destacat que els dos models estan pensats especialment per a un ús familiar i versàtil, amb interiors amplis, grans maleters i configuracions adaptades al dia a dia i als viatges de llarga distància. En el cas del GLB, pot arribar fins a les set places i incorpora fins a 540 litres de maleter, mentre que el GLC ofereix 570 litres de capacitat i un maleter davanter addicional.
Els dos vehicles incorporen les últimes innovacions tecnològiques de Mercedes-Benz, com el nou sistema operatiu MB.OS amb intel·ligència artificial, grans pantalles panoràmiques, sistemes avançats d’assistència a la conducció i tecnologia de càrrega de 800 volts. El GLC elèctric, considerat el model estrella de la presentació, pot arribar als 707 quilòmetres d’autonomia i carregar fins a 300 quilòmetres en només deu minuts.
A més, es va posar èmfasi en la sostenibilitat dels materials interiors, amb l’ús de components reciclats i una reducció de la petjada de carboni en el procés de fabricació. Tot plegat, amb l’objectiu de demostrar que els vehicles elèctrics prèmium poden oferir alhora eficiència, confort i prestacions d’alt nivell.
Nou GLC elèctric de QUADIS Autolica Mercedes-Benz. FOTO: Eloi Sin (TOT Sant Cugat)
El model estrella, el GLC elèctric
El model estrella, el GLC elèctric, ha estat desenvolupat des de zero com un vehicle completament elèctric. Segons han explicat durant la presentació, això li permet oferir una eficiència més gran, més autonomia i un millor aprofitament de l’espai interior respecte a altres models. El vehicle incorpora una nova graella frontal il·luminada, fars LED amb la icònica estrella de Mercedes-Benz i un maleter davanter amb 128 litres de capacitat. A la part posterior, també destaquen els fars amb disseny d’estrella i la possibilitat d’incorporar llantes de fins a 21 polzades.
A l’interior, el GLC aposta per acabats sostenibles, seients abatibles i una consola central de doble nivell amb càrrega sense fils per a dos telèfons mòbils. També incorpora un sostre panoràmic amb sistema SkyControl, que permet regular-ne l’opacitat, així com la nova pantalla Hyperscreen opcional que ocupa tota l’amplada del quadre de comandament.
Pel que fa a la conducció, el vehicle integra un sistema operatiu més avançat amb assistència basada en càmeres i sensors ultrasònics, actualitzacions remotes i tecnologies com el Distronic o els assistents d’aparcament. El GLC elèctric ofereix fins a 707 quilòmetres d’autonomia i una càrrega ultraràpida gràcies a la tecnologia de 800 volts, que permet recuperar fins a 300 quilòmetres en només deu minuts. A més, incorpora millores aerodinàmiques, pneumàtics resistents a rodaments i un sistema de suspensió orientat al confort i l’agilitat.
Aquest 2026 Mercedes-Benz fa 140 anys. FOTO: Eloi Sin (TOT Sant Cugat)
Mercedes-Benz, 140 anys d'innovació
Abans de la presentació tècnica dels vehicles, la directora de QUADIS Autolica Mercedes-Benz, Marga Gavilán, ha destacat que la marca celebra enguany els 140 anys d’història de la invenció de l'automòbil. En el marc d’aquesta commemoració, s'ha anunciat la presentació de 14 nous models elèctrics.
I també ha convidat els assistents a acostar-se a les instal·lacions de la companyia a Sant Cugat, Sant Just Desvern i Barcelona per provar els nous vehicles elèctrics. “Veniu a provar-los, perquè la conducció d’un vehicle elèctric no té res a veure amb la d’un vehicle de combustió. L’experiència i l’aprenentatge són completament diferents”, va assegurar.
La violinista Núria Conangla i el DJ Adrià Ortega. FOTO: Eloi Sin (TOT Sant Cugat)
La vetllada també ha comptat amb música d’ambient a càrrec de la violinista Núria Conangla i del DJ Adrià Ortega, així com amb un photocall i l’actuació del Duet Vermut, que han contribuït a crear un ambient festiu de Festa Major fins al tancament de l’esdeveniment, mentre se servia un càtering als assistents.
Foto de família de QUADIS Autolica Mercedes-Benz. FOTO: Cedida
Els vehicles, nou Mercedes-Benz GLB i el Mercedes-Benz GLC 100% elèctric, van quedar exposats tant a l’interior com a l’exterior de l’hotel, amb una mostra oberta als assistents. Va exercir de mestre de cerimònies Alberto Lozano, Màrqueting, Comunicació i Esdeveniments a Quadis Autolica Mercedes-Benz.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok