La supressió del Vial de Cornisa, esperança per preservar Collserola

El Vial de Cornisa, programat en el Pla General Metropolità del 1976, preveia construir una autovia a Collserola de 15 km entre Molins de Rei i Cerdanyola

L'alcaldessa Mercè Conesa, juntament amb l'alcalde de Molins de Rei, Joan Ramon Casals i l'alcalde de Cerdanyola, Carles Escolà, s'han mostrat molt satisfets, aquest dimarts 10 de maig, després de la supressió definitiva del Pla General Metropolità del 1976, el qual preveia la construcció d'una autovia de 15 quilòmetres i quatre carrils al Parc Natural de Collserola, entre els municipis de Molins de Rei i Cerdanyola, passant per Sant Cugat. 

Després de 5 anys des que els municipis de Molins de Rei, Sant Cugat i Cerdanyola unissin esforços per demanar la supressió definitiva d'aquest Pla General, la comissió territorial d'urbanisme de l'Àmbit Metropolità de Barcelona aprovava definitivament suprimir-lo el passat 10 de març. 

En aquest aspecte l'alcaldessa Mercè Conesa ha destacat que "ha estat una història que acaba amb una molt bona notícia. Aquí hem intervingut tots tres municipis i hem fet un aprenentatge, quan anem junts, d'una banda som més forts en els plantejaments i també tenim més capacitat d'influència. El 2011, els tres municipis vam acordar que tramitaríem conjuntament aquesta modificació de planejament, perquè quan havíem fet intents parcials ens trobàvem amb dificultats. El fet de treballar des dels tres departaments d'urbanisme junt ens va permetre fer un document complet".

Per la seva banda l'alcalde de Molins de Rei, Joan Ramon Casals, ha remarcat que "hem d'estar molt contents els tres municipis, nosaltres com a Molins de Rei estem molt contents, perquè hem aconseguit preservar i protegir una part molt important del nostre patrimoni natural. A Molins de Rei això va ser un clam popular amb pancartes als balcons de la vila i també amb marxes populars per on havia de construir-se aquest vial. Un dia vam veure que la unió feia la força, i això és així. La unió dels tres municipis ha aconseguit protegir Collserola". 

Finalment, l'alcalde de Cerdanyola, Carles Escolà, ha afegit que "el treball que s'ha fet conjunt entre tots els ajuntaments per un vial que no tenia cap tipus de sentit en termes de mobilitat. Nosaltres mantenim el compromís que hi hagi una defensa de preservació el parc. Ens queda molt recorregut amb moltes infraestructures i posar-nos d'acord. Això és un pas molt important però encara queda molta feina a fer pel que fa a les infraestructures de mobilitat".

En aquest sentit tots tres alcaldes s'han mostrat d'acord en continuar treballant conjuntament per preservar el Parc Natural de Collserola, i és que tal com ha destacat Mercè Conesa "encara hi ha amenaces. Hi ha coses previstes en el Pla del 76 i algunes altres de sobrevingudes com la línia d'alta tensió".

El túnel d'Horta o la Pedrera Berta són algunes de les lluites que municipis com Cerdanyola i Sant Cugat tenen ara mateix per continuar lluitant per la preservació de Collserola. 

Més informació
 
Comentaris

Destaquem