Apostem pel carril bicicleta

El més important seria dissenyar un pla general que permetés anar als punts més importants de la ciutat en carril bici

Es parla sovint de la importància d'apostar per la bicicleta com a transport diari i contribuir així a fer una ciutat, i per tant un món més sostenible. Si bé és cert que Sant Cugat disposa d'un traçat de carril bici que cada cop és més extens, la realitat és que encara calen molts trams per tal que siguin efectius.

Quan agafes la bicicleta et trobes que el carril bici s'acaba de cop i per tant no tens més opció que anar per la vorera o per la carretera, sense acabar de tenir molt clara quina és l'opció més correcta, per un mateix i pels altres. El més important seria dissenyar un pla general que permetés anar als punts més importants de la ciutat en carril bici i comunicar els diferents barris d'una forma segura (no dubto de la dificultat de l'objectiu, ja que la nostra és una ciutat amb un nucli antic històric).

El centre s'ha quedat petit i cada cop és més la gent que viu als afores, en molts casos gent jove, que podria acostumar-se a anar amb bicicleta tal com ja ha passat en altres països. I és que la bicicleta és un dels mitjans més efectius, econòmics i sans per tot el planeta. No dubto que les intencions no són bones, però cal no perdre de vista l'objectiu final, i és que cada cop els ciutadans tinguem al nostre abast més facilitats per moure'ns sigui en transport públic, o en mitjans que requereixin una energia més sostenible.

Sortia a les notícies no fa gaire que el forat de la capa d'Ozó està disminuint, potser encara no és tard i som a temps de salvar casa nostra, el nostre planeta. Per fer-ho, els hàbits de cada dia ajuden sens dubte. Les nostres accions tenen un impacte i la bicicleta pot ser un dels granets de sorra que la Terra necessita.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem