La Bústia del Català

'Trist bagatge per aquest Sant Cugat i mala peça al teler per al nostre català i Catalunya'

Tot i que soc crític amb la gestió dels polítics, en aquest cas em vaig alegrar molt quan vaig llegir que, promogut per la regidoria de Política Lingüística, s'havia creat una Bústia del Català per recollir les queixes dels ciutadans respecte a vulneracions dels nostres drets lingüístics.

Més info: L'Ajuntament activa la Bústia del Català per garantir els drets lingüístics

Ho vaig trobar genial, sobretot quan els partits del 155 es van queixar i van exigir la seva retirada immediata. Deien que "és una vulneració clara de les llibertats i que fomenta la delació i la confrontació entre els veïns". Té delicte la cosa. Fins i tot van amenaçar en denunciar a l'Ajuntament.

Més info: El PP porta al Parlament la Bústia del Català de Sant Cugat: “Dictadura lingüística"

Això va ser el febrer d'enguany i em sembla que ja no se n'ha parlat més. En la web de l'Ajuntament encara hi és, però no crec que la faci servir ningú. Costa arribar-hi i no s'hi poden penjar fotos ni documents. Gran oportunitat perduda.

Per acabar-ho d'adobar, no fa ni un parell d'anys es va crear la Taula del Català, una altra iniciativa municipal que pretenia promoure l'ús del català i s'hi convidava a totes les entitats i associacions. Al final, deuen ser unes 8 entitats que s'hi han aplegat. Trist bagatge per aquest Sant Cugat i mala peça al teler per al nostre català i Catalunya.

Més info: La Taula pel Català suma esforços amb entitats per fomentar l'ús social de la llengua

Però tant la regidora com la taula segueixen endavant. Ara serà la Setmana del Català que s'organitzarà al mes de setembre. Seran tota una sèrie d'activitats per "posar en valor i potenciar l'ús del català a la ciutat". Hauria estat una bona ocasió per promocionar la famosa Bústia. Que Déu l'aculli a la glòria.

Més info: Sant Cugat celebra la primera Setmana del Català

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem