Eliminem els vehicles del centre?

Cara a cara sobre el Pla de Mobilitat

Jordi Puigneró, Tinent d’alcalde de Governació, Tecnologia, Seguretat i Mobilitat
“Vol prioritzar encara més el vianant al centre de la ciutat; una mobilitat més sostenible”
L’urbanisme ha estat, els darrers 30 anys, l’eix vertebrador de la ciutat. Hem crescut molt, però hem crescut bé. Urbanísticament, la ciutat ja està acabada i hem definit un sostre poblacional que no anirà gaire més enllà dels 100.000 habitants (ara, 85.000). Avui tenim una ciutat amb uns bons serveis i força ben dimensionats en equipaments esportius, educatius, sanitaris i culturals. A partir d’ara i en els propers 25 anys, els grans reptes de ciutat ja no passaran per fer nous grans projectes sinó per gestionar eficaçment el que tenim. I això vol dir que el manteniment de la ciutat i la mobilitat passaran a ser els nous eixos estratègics. En aquesta línia, el Pla de mobilitat que ha aprovat el Ple municipal (amb el suport de gairebé totes les forces polítiques del consistori) serà una eina de treball imprescindible per gestionar la mobilitat dels nostres ciutadans els propers 12 anys. Un Pla de mobilitat que vol prioritzar encara més el vianant al centre de la ciutat i que fa a una aposta clara per una mobilitat més sostenible.

Jordi Carreras,
President del PP a Sant Cugat
“No estem convençuts que la vianantització sigui bona per al comerç i per als ciutadans”
El Partit Popular ha votat en contra del Pla de mobilitat perquè es tracta d’un projecte pensat com si la crisi no existís; la seva confecció es va iniciar precisament abans de la crisi. Això es reflecteix en els següents aspectes del Pla de mobilitat: 1. L’elevat cost per a la ciutat, pròxim als 30 milions. Un cost que ve exigit per la creació d’estructures urbanístiques que ara com ara no considerem necessàries. 2. Convertir els Quatre Cantons en zona per als vianants suposa tallar una de les principals artèries de la ciutat, i això és el que obliga la creació de les noves estructures. No estem convençuts, a més a més, que aquesta vianantització sigui bona per al comerç i per als ciutadans. 3. La inversió econòmica al centre pot suposar, fàcilment i novament, la relegació dels barris. 4. No es pot oblidar que a Sant Cugat l’ús de vehicles és prioritari per a la immensa majoria de la població, i no té sentit col·locar-lo, com a norma general, després dels vianants, el transport públic i les bicicletes.

 
Comentaris

Destaquem