I tu, com comuniques?

Amb les noves tecnologies, ha quedat palesa la importància de saber comunicar bé

És impossible no comunicar. Aquesta afirmació pot semblar fàcil de rebatre però si tanques els ulls i penses en una escena on no comuniques, segur que no ho aconsegueixes. Estàs al tren, estàs en silenci i mires per la finestra. Estàs comunicant? Sí, vas vestit d’una determinada manera, les faccions de la cara diuen que estàs cansat i el diari, el llibre, o l’article que llegeixes diu molt de tu.

Les persones, les empreses, les institucions... tots comuniquen i han de tenir una estratègia per poder comunicar correctament. Les persones que van a buscar feina i van a una entrevista, una empresa que vol promocionar un producte, un ajuntament que vol oferir un nou servei ciutadà. Tots comuniquen i han de saber trobar el camí per aconseguir aquell objectiu; més vendes, més usuaris, una feina, per exemple.

Actualment, amb les noves tecnologies, ha quedat palesa la importància de saber comunicar bé. Qualsevol interferència o mal entès pot generar una crisi de reputació o de vendes difícil de gestionar. Són els “mals” dels social media. Tots estem exposats a tots i per tant cal pensar molt bé com comunicar.

Tant les persones com les empreses han de controlar la seva reputació perquè a la xarxa hi ha espai per a tot. Qualsevol client, qualsevol usuari, pot explicar la seva experiència i compartir amb tothom el seu punt de vista sobre l’empresa, la persona o institució. Per això i perquè el que diuen de nosaltres fa petjada, cal monitorar paraules clau i fer seguiment de marques, de treballadors, de paraules clau del sector, etc.

Qualsevol persona que comenci una estratègia comunicativa, a l'on o a l'off line, haurà de començar per escoltar les audiències i saber quina reputació té actualment. On està posicionat i com el veuen els altres. A partir d’aquí caldrà marcar-se uns objectius i començar a dibuixar les estratègies que ens conduiran cap a aquell objectiu.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem