La invasió dels patinets elèctrics

"Vull donar el màxim suport als projectes de "carrils bici"

La proliferació de les bicicletes i patinets elèctrics, com quasi tot a la vida té dos vessants, la positiva i la negativa. De fet, l'aparició d'aquests mitjans de locomoció ha introduït un nou concepte de mobilitat a les nostres ciutats, sostenible en l'àmbit ambiental, però que a la vegada està creant no poques dificultats de convivència entre vianants, vehicles de motor, bicis i els esmentats patinets elèctrics.

És per això que des d'aquí vull donar el màxim suport als projectes de "carrils bici", que els diferents equips de govern de la nostra ciutat estan portant a terme.

De fet, els ajuntaments des de fa temps porten demanant la normativa general i de referència per a regular aquest canvi en la mobilitat diària a les ciutats que crec que ja és vigent.

Bàsicament defineix el següent:

Que aquests vehicles no poden superar els 25 km/h i la potència dels motors no pot excedir els 2 kW.

Que no poden circular per la vorera, sinó pels carrils bici, carrers de plataforma única (on la calçada i la vorera són al mateix nivell).

No han d'estar matriculats, però sí disposar d'una identificació.

Que el casc és obligatori com també reflectors, llum i timbre. L'edat mínima legal són els 16 anys i que l'assegurança no és obligatòria. Aquest és un aspecte de què personalment discrepo. Un vehicle a 25 km/h pot produir danys importants.

Estic segur que molts de nosaltres hem tingut algun ensurt amb aquests tipus vehicles, bastants d'ells circulen sense cap classe de llum. Al vespre i per zones poc il·luminades són un perill evident, oi?

En fi…, crec que se li gira molta feina a la Policia Municipal!, i comunicació que tenim a la mà. El contingut és divers i plural essent sensibles també a les entitats.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem