La ciutadania és participativa?

Francesc Carol VS Jaume Massanès

Francesc Carol, Regidor de Presidència, Relacions Institucionals i Participació.
“Un dels camins és el sistema de participació ciutadana que aquest mandat hem començat”
Una de les qüestions que més trasbalsen la ciutadania és la reforma del sistema cap a la democràcia participativa. I un dels camins per assolir aquest objectiu és el sistema de participació ciutadana que aquest mandat ha començat a caminar a Sant Cugat. Part important d’aquest sistema són els consells de participació dels quals els nous consells de barri en formen part i que substitueixen els antics consells de districte incorporant el centre de Sant Cugat amb dos nous barris. Gairebé 200 associacions formen part dels consells de participació. Un nombre molt important tenint en compte que representen aproximadament la meitat de les associacions inscrites a l’Ajuntament. Aquest nombre d’associacions inscrites continua creixent i encara ho farà més quan implementem les noves tecnologies per augmentar la participació en els consells, de manera que aquesta no es limiti a les reunions trimestrals de cada consell, sinó que sigui un dia a dia en el camí cap a la democràcia participativa.

Jaume Massanés, Portaveu UASC -Un Altre Sant Cugat.
“La major part de la ciutadania desconeix l’existència dels consells de barri i la seva utilitat”
Després de vint anys assistint als consells de barri puc afirmar que el seu fracàs és un fet evident per manca de voluntat política. La major part de la ciutadania desconeix la seva existència i la seva utilitat. Mai s’ha informat de manera directa la gent, malgrat les peticions de moltes persones i associacions. La UASC va promocionar que en un ple municipal s’aprovés una moció que demanava enviar un document a tots els habitatges explicant la seva utilitat i funcionalitat, on trobar les dates de convocatòries, les actes i el seguiment dels acords. A dia d’avui encara està pendent malgrat la darrera promesa de l’alcaldessa. Si la gent no ho coneix, és normal que l’assistència sigui mínima. El seu deficient funcionament també és el motiu pel qual la poca gent que assisteix als consells, majoritàriament membres d’associacions de veïns, acabi desanimada. Preguntes sense resposta que es repeteixen a cada consell, manca d’informació i poc seguiment dels temes, entre d’altres, són fets recurrents a cada consell.

 
Comentaris

Destaquem