Recordem que aquest combustible és, amb diferència, el més perjudicial per la salut. París, segons l’alcaldessa Hidalgo, els prohibirà en un radi de 30 km.
Però com funcionarem? Amb benzina, híbrid de gas, híbrid elèctric i elèctric pur. Totes quatre motoritzacions plenament operatives i competitives. Cadascú ha de triar que més li convé.
Un híbrid dels que estan de moda, benzina i elèctric, gasten de mitjana uns 4 litres els cent, més baix en ciutat i més alt en carretera. El preu pot voltar els 25 mil euros.
En canvi, el vehicle híbrid de benzina i gas, fabricat molt a prop de Sant Cugat, té un preu de 16 mil euros, els mateixos descomptes en peatges que teniu publicats a www.ecoviat.cat i una autonomia entre gas i benzina, superior als 1.300 km. Les emissions de CO2 i NOx són molt inferiors. No cal dir que en aquest segon cas, la complexitat del motor és força menor.
El gas ha de ser el combustible de transició que pugui mantenir transports on, de moment, no és sensat incorporar altres tecnologies. Un autobús urbà de Barcelona amb gas val 240 mil euros aproximadament. Un d’elèctric en val 600 mil. El mateix amb els vaixells o els camions. Una naviliera incorporarà en la ruta Barcelona-Balears, l’any que ve, el gas en un dels seus vaixells.
Des del meu humil punt de vista, una família amb dos cotxes i, que no puguin o vulguin prescindir d’un cotxe, hauria de tenir un cotxe elèctric per distàncies curtes i mitges i un de gas per llargues distàncies. En el primer cas no pagarem peatge, aparcament a molts municipis com Barcelona o Sant Cugat, mínima despesa de combustible i manteniment, etc. En el segon, contaminarem molt poc, no tindrem problemes d’autonomia, gaudirem de descomptes als peatges i per un preu molt competitiu, com deia
TEMPERATURES i PLUGES
Sant Cugat / NOVEMBRE-DESEMBRE 2015
DIA MÀXIMA MÍNIMA PLUGES
30 17º 1º -
1 17º 1º -
2 16º 2º -
3 16º 3º -
4 16º 4º -
5 15º 6º -
6 15º 7º -
Subscriu-te al butlletí
Facebook
X
Instagram
YouTube
WhatsApp
Telegram
TikTok