La mobilitat no fa vacances

'La mobilitat pública als barris que vivim allunyats del centre i en zona muntanyosa és ben complicada'

Segurament a les vostres xarxes, als diaris o a la televisió haureu vist, a la meitat de setembre, més d'un polític fent-se alguna fotografia amb un patinet, una bicicleta o anant en metro. No és que quedin 8 mesos per a les eleccions municipals (que va!), és que, per si no us vau assabentar, hem celebrat la Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible.

Deixant el col·lapse de rodalies-Renfe com un tema a part (i quin tema!), la mobilitat pública als barris que vivim allunyats del centre i en zona muntanyosa és ben complicada. El barri de Can Cortés només compta amb una única línia de bus d'un sistema molt específic anomenat "bus a demanda". És un sistema que es caracteritza per tenir una ruta i parades definides i estables, però que circula en funció de la demanda aprofitant la tecnologia mòbil i la geolocalització. Sona bé, oi?

Malauradament, el sistema no està funcionant i durant l'últim any ha experimentat algunes deficiències que abans no teníem. El temps d'espera ha passat de 10 minuts a 45 minuts, convertint la mobilitat pública en un problema en comptes d'una oportunitat. A aquesta ineficiència cal afegir-hi que el servei no està disponible ni els caps de setmana ni durant el mes d'agost.

Us imagineu que els trens de FGC, el metro de Barcelona o els busos de nit fessin vacances d'estiu? La mobilitat no fa vacances! Necessitem allargar aquest servei públic als caps de setmana i l'agost per fer de la mobilitat una oportunitat per a tothom (i per al Planeta). I si els responsables polítics no són capaços d'oferir-nos aquest servei, aleshores que ens retornin l'IBI relatiu als caps de setmana i al mes d'agost. S'entén?

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem