"No atenem consultes online"

Es veu obligat a perdre tot un matí per formular una pregunta que li serà contestada en cinc minuts

El gener passat, el senyor Joan Carles B., jubilat de Sant Cugat, va rebre una carta de la ministra d'Ocupació i Seguretat Social d'Espanya, Fátima Báñez, que cantava les excel·lències del seu govern, entre les quals l'augment dels pensionistes, i li anunciava per a aquest 2018 un increment de la pensió d'un 0,25%. Un mes i mig després, en una nova carta, la directora general de la Seguretat Social, senyora Paula Roch, deia al senyor Joan Carles B.: "Em complau informar-lo que, d'acord amb l'ordenament jurídic vigent, procedeix un increment de la seva pensió del 0,25%."

El senyor Joan Carles B. no entenia res, perquè al llarg de tot el 2017, la seva pensió havia estat de 937,59 euros, i, de sobte, a partir del 2018, aquesta havia baixat a 932,38 euros. És a dir, 5,21 euros menys mensuals. 62,52 euros menys anuals. Davant d'això, i seguint les indicacions de la carta per a consultes, el 13 de febrer passat va entrar a la pàgina web de la Seguretat Social i va demanar que li expliquessin la rebaixa i el motiu de complaença que hi veia la directora general.

Tot seguit va rebre un correu que li facilitava un número i que deia: "Rebrà la resposta amb la major brevetat possible". La resposta va arribar el 21 de febrer comunicant-li que no li ho podien dir electrònicament i que calia que fes la consulta en persona; en el seu cas a l'oficina de Terrassa. Curiós, oi, en ple segle XXI?

Ara, el senyor Joan Carles B. es veu obligat a perdre tot un matí per formular una pregunta que li serà contestada en cinc minuts. I per fer-la, haurà hagut de pagar 3,10 euros en bitllets de tren, que és força més que l'augment del 0,25% de la seva pensió.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem