Per què cal estimular?

Tots aquests noms fan referència a un únic concepte, l'estimulació

A les llars d'infants sempre parlem de l'estimulació sensorial, un nom força tècnic per alguns pares i mares que esteu educant al vostre primer fill!


Sovint al llarg de la visita al Sol Solet, us parlem de joc heurístic, d'intel·ligències múltiples, de tallers Montessori i d'un munt de conceptes que són complicats d'explicar d'una manera planera en cinc minuts.


Tots aquests noms fan referència a un únic concepte, l'estimulació.


Estimular és crear percepcions i sensacions, així de fàcil i complex alhora.


I com es fa? Doncs les experiències sensorials poden ser des d'una senzilla "patarrufa" a la panxona, fins a jocs que pertanyen a complicadíssimes teories pedagògiques i psicològiques, algunes del segle passat i d'altres de recent formació.


I perquè té tanta insistència a estimular als nadons i nens? Doncs perquè des del naixement fins als 3 anys té a lloc el 90% del creixement neuronal, es formen les sinapsis i les xarxes neuronals que formarà la base dels nostres futurs aprenentatges.


Montessori denominava aquesta etapa 0 a 3 com a Ment absorbent, és a dir un dels estadis on el cervell mostra més plasticitat per aprendre, on els nens són més receptius, ja que estan en un moment de grans canvis psicològics i físics, amb una inquietud per explorar i conèixer tot allò que els envolta, una actitud receptiva i molt motivats per aprendre.


Cal aprofitar el moment per a ensenyar als nostres nens a aprendre, heus aquí la gran frase, ... Aprendre a aprendre, no conceptes buits i abstractes, sinó actitud davant els aprenentatges, aquesta és la nostra gran tasca a la llar... fer nens desperts, motivats i autònoms.

Més informació
 
Comentaris

Destaquem