Sostenibilitat amb peus de fang

'Ni comentar la nul·la inversió en carregadors elèctrics a la ciutat per potenciar l'ús de vehicles elèctrics'

La recent notícia de l'adquisició de 4 autobusos elèctrics per a la línia de transport interurbà entre l'estació dels FGC de Sant Joan i la resta del polígon industrial hauria d'anar acompanyada de la informació que indica que cada unitat adquirida a MOVENTIS costa un total de 800.000 € per unitat. Això sense comptar la infraestructura de càrrega dels autobusos que també té un cost considerable i que, la notícia, no aclareix si serà sufragat per la Generalitat, Ajuntament o els FGC.

Més info: Sant Cugat incorporarà 4 autobusos elèctrics a la línia del Polígon Can Sant Joan

En qualsevol cas, diners públics que no sortiran de les arques de l'AMB, amb qui l'Ajuntament està gestionant des de fa ja més de 4 anys la cessió de tot el transport públic de la ciutat. Per què no esperem que l'AMB liciti el centenar d'autobusos sostenibles per als 36 municipis de la seva influència a un cost certament menor que l'actual? Un incís: no seria millor disposar d'aquestes unitats a la Zona de Baixes Emissions que en una zona on no hi ha cap necessitat mediambiental crítica?

La següent notícia publicitada a mitjans locals és l'adquisició dels nous vehicles "ecològics" (fins que s'han de desballestar) per a la policia local amb la somrient foto del nostre equip de govern al complet. Bé, fa ja més de 4 anys que s'han adquirit una desena de cotxes elèctrics per als nostres tècnics municipals i fins ara no s'ha fet cap instal·lació de càrrega ràpida que permeti posar en marxa els vehicles en menys de 12 hores de càrrega continuada. Tampoc en les instal·lacions policials en què els vehicles, a diferència dels utilitzats per l'Ajuntament, haurien de treballar fins a tres torns. Quan es carreguen?

Ni comentar la nul·la inversió en carregadors elèctrics a la ciutat per potenciar l'ús de vehicles elèctrics, una de les condicions prèvies de la UE per implantar una Zona de Baixa Emissions tan restrictiva i fiscalitzadora (40 multes al dia) com la de Sant Cugat. Probablement, és més fàcil enterrar pedres en solars, ja que la foto i el render queden igual de 'cuqui' i no cal preocupar-se més fins d'aquí a 4 anys.

Sostenibilitat d'aparador, ecologisme amb peus de fang.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem