Suspensió Zones de Baixes Emissions

"Cada dia, al voltant de 40 vehicles són multats a la ZBE imposada pel tripartit i avalada per Junts"

El passat 13 de gener, el Tribunal de Justícia de la UE sentenciava contra l'homologació dels Estats membres dels vehicles contaminants (els famosos adhesius B, C, ECO o 0), remetent aquests criteris a procediments supranacionals. És a dir, les competències correspondran a la Unió Europea,.

Aquest passat mes de març, ha estat també el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya qui ha anul·lat l'Ordenança de Barcelona relativa al·legant que la circulació dins la Zona de Baixes Emissions en horari laboral queda condicionada a la possessió d'un vehicle amb distintiu ambiental, la qual cosa està relacionada amb la capacitat econòmica.

La sentència també pren en consideració la no superació dels valors límit anuals a la zona interior de les rondes de Barcelona (valors que mai s'han superat en tota la Zona de Baixes Emissions de Sant Cugat).

L'Ordenança de ZBE de Sant Cugat, part d'un model estandarditzat per l'Àrea Metropolitana de Barcelona i ve a ser un calc de l'ordenança de Barcelona anul·lada pel TSJC, per la qual cosa proposa els mateixos errors i desencerts en la seva implantació.

Cada dia, al voltant de 40 vehicles són multats a la ZBE imposada pel tripartit i avalada per Junts, la qual cosa suposa un mal irreparable a famílies i treballadors.

És per això que el nostre grup municipal demanarà el ple d'abril la congelació de les sancions de la ZBE fins que es perfili un model adequat, s'esmenin els errors d'implantació i es millorin les mesures alternatives - com el transport públic - sense excloure a la població amb les rendes més baixes.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem