Zones blaves i zones verdes

'Potser és hora de començar a pensar a posar més zones blaves i verdes d'aparcament combinades amb zones lliures en alguns barris'

Hi ha alguns fets i mancances que costen d'entendre. Estem en un moment de canvis, és un temps que cal repensar coses i en fer-ho cal comptar amb les conseqüències col·laterals que comporten les decisions que s'estan prenent.

Primer va passar a zona u la tarifa dels ferrocarrils de la Generalitat per anar a Barcelona. Es pot considerar un benefici, almenys pels que de forma recurrent han de viatjar a Barcelona. S'activen les limitacions per compartir el trànsit rodat amb vies de patinets i bicicletes, que malauradament estan sempre vuits i no els fa servir quasi ningú. També aquesta és una bona mesura, si llevem el trasbals que comporta pel comerç i la carrega i descarrega. I al mateix temps, ens cal prendre mesures per reduir les emissions de gasos contaminants, que no sols és una bona mesura, sinó que és una necessitat social urgent.

Tot són bones mesures. La primera pregunta que ens ve al cap és ¿Com està repartida l'edat de la població a la ciutat? N'hi ha molta que no pot desplaçar-se d'altra manera. No tothom pot anar en patinet o amb bicicleta, la ciutat és gran i hi ha moltes criatures. El nombre de cotxes ha baixat al centre, sens dubte. L'aparcament dissuasiu de Can Magí s'omple, vol dir que funciona, però de Can Magí només n'hi ha un. Hi ha barris que de dia i de nit són l'aparcament de molts, perquè els trajectes particulars no desapareixen. Sense comptar la gent d'altres ciutats que venen atrets pel reclam del preu del ferrocarril. Potser és hora de començar a pensar a posar més zones blaves i verdes d'aparcament combinades amb zones lliures en alguns barris, perquè els que venen de fora també puguin gaudir de caminar.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem